Dějiny a analýza novodobých akustických umění I. 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101DAAU2 | zkouška | 2 | 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra skladby
Obsah
Cíl výuky:
Jedná se o dvousemestrální kurz, který lze absolvovat ve druhém nebo třetím roce studia. Cílem je seznámení studentů s aktuálními trendy a koncepty v oblasti akustických umění jak na úrovni tvůrčí, tak estetické, filozofické a intermediální. Formou analýzy se seznamují s klíčovými díly z oblasti elektroakustické hudby a intermediální tvorby posledních dekád, studiem textů pronikají do reflexe diskursů v poli hudby a technologií.
Tematické okruhy:
Struktura konkrétních děl a analyzovaných textů se proměňuje každý akademický rok, s konkrétním sylabem jsou studenti seznámení nejpozději na první hodině nového semestru.
Výsledky učení
Schopnost analytického pohledu na tvorbu ostatních autorů, porozumění teoretických textů a aplikace získaných poznatků do oblasti vlastní tvůrčí praxe.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
Analyzovaná díla v konkrétním semestru a texty, které se k nim váží.
Doporučená literatura:
COX, Christopher - WARNER, Daniel (eds.). Audio culture: Readings in modern music, revised edition. New York London Oxford New Delhi Sydney: Bloomsburry Academic, 2017. 646 stran. ISBN 978-1-5013-1836-8.
CAGE, John. Silence : přednášky a texty. Praha: Erste Stiftung, 2010. 279 s. ISBN 978-80-87259-07-8.
The Cambridge companion to electronic music. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, c2007. xxi, 287 s. ISBN 978-0-521-68865-9.
OLIVEROS, Pauline. Deep Listening: A Composer’s Sound Practise. iUniverse, Inc., Lincoln 2005.
RATAJ, Michal. Elektroakustická hudba a vybrané koncepty. 1. vyd. Praha: KANT, 2007. 160 s. ISBN 978-80-86970-31-8 (brož.).
SCHAFER, Raymond Murray. The soundscape: our sonic environment and the tuning of the world. Vermont Rochester: Destiny Books, 1994. 301 s. il. ISBN 0-89281-455-1.
Sonic thinking: A media philosophical approach. New York: Bloomsbury Academic, 2017. xvii, 303 stran. ISBN 978-1-5013-4397-1.
TRUAX, Barry. Acoustic Communication. Ablex Publishing. Westport 2001. ISBN 978-15-6750-536-8.
RATAJ, Michal (ed.). Zvukem do hlavy: Sondy do současné audiokultury. Praha: NAMU, 2012. 175 s. ISBN 978-80-7331-229-9 il.
Hodnoticí metody a kritéria
Hodnocení je udělováno na základě předloženého odborného textu v rozsahu maximálně 10 normostran, jehož téma vychází ze širšího kontextu látky probírané v daném akademickém roce a prokazuje studentovu schopnost na vysoké úrovni teoreticky reflektovat probíranou látku z vlastního pohledu tvůrčího umělce. Předložený text splňuje běžné standardy originality a citačních pravidel.
Minimální docházka není stanovena.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Skladba (Bc) - od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)
- Skladba (Bc) - SP na dostudování od 2024/25 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)