Kompoziční praxe EA hudby 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
101PEAH1 zápočet 3 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 57 až 72 hodin domácí příprava česky

Garant předmětu

Jan TROJAN

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Michal RATAJ, Jan TROJAN

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra skladby

Obsah

Cíl výuky:

Jedná se o dvousemestrální kurz, který lze absolvovat ve druhém nebo třetím roce studia. Student se seznámí se základními tvůrčími paradigmaty v oblasti akustických umění (konkrétní hudba, elektronische Musik, ambientní hudba, live electronics, soundscape, radioart ad.) a vytvoří vlastní krátké kompozice vycházející z nově nabytých vědomostí a dovedností.

Tematické okruhy:

Prakticky orientovaná výuka kompozičních dovedností v prostředí současných hudebních technologií je zaměřená především na digitální transformaci zvuku, ovládání virtuálních hudebních nástrojů, základní koncepty interakce hudebníka a technologií a mix zvuku v prostředí DAW. Seznamování s digitální nástroji pro tvarování zvuku slouží k rozvíjení kompoziční představivosti a dovedností v situacích, kdy zdrojem hudebního zvuku není akustický zdroj signálu.

Výsledky učení

Podstatně rozvinutá schopnost užívat zvukové / hudební studio jako hudební nástroj z pohledu skladatele. Vytvoření kompozice s využitím osvojených znalostí v poli hudby a technologií.

Předpoklady a další požadavky

Prerekvizity: Základy audiovizuální techniky 1, Základy audiovizuální techniky 2

Literatura

Technologické zabezpečení ve zvukových laboratořích katedry skladby.

Software: AVID Pro Tools , Ableton LIVE, Reaper, Cycling 74 – MAX; Hardware: APPLE MACINTOSH, ARDUINO.

Doporučená literatura:

COX, Christopher - WARNER, Daniel (eds.). Audio culture: reading in modern music. New York / London: Continuum, c2004. xvii, 454 s. ISBN 0-8264-1615-2.

MARGOLIS, M.: Arduino Cookbook. 2. vyd. Sebastopol: O’Reily. 2012.

GIBSON, D.: The Art of Mixing: 2nd Edition, Vallejo: Mix Books, 2005. 344 stran. ISBN 978-1931140454.

SYROVÝ, Václav. Technické základy elektroakustické hudby. 2. přeprac. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990.

ROADS, Curtis. Composing electronic music: a new aesthetic. Oxford: Oxford University Press, 2015. xxvii, 480 stran. ISBN 978-0-19-537324-0.

HOLMES, Thom. Electronic and Experimental Music: technology, music, and culture. 4th. New York: Routledge, 2012. xxii, 544s. ISBN 978-0-415-89636-8.

Hodnoticí metody a kritéria

Za splnění povinností je považováno dokončení alespoň jednoho kompozičního úkolu, který je stanoven na základě diskuse se studentem na počátku semestru. Nároky na kvalitu práce vycházejí z množství znalostí a dovedností nabytých předchozím studiem, přesto mají výsledky odrážet současné nároky na skladatele, od nějž se očekává schopnost bezpečné orientace ve studiovém prostředí. Požadovaná minimální docházka: 90 %.

Poznámka

není

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt

místnost 1022
Učebna KS 1022 Gotická věž

(Lichenštejnský palác)
TROJAN J.
09:00–10:30
(paralelka 1)
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
09:00–10:30 Jan TROJAN Učebna KS 1022 Gotická věž
Lichenštejnský palác
paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů