Úvod do programování MAX
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101UMAX | zápočet | 1 | 1 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 1 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 7 až 12 hodin domácí příprava | anglicky, česky | zimní i letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra skladby
Obsah
Cíl výuky:
Max je vizuální programovací prostředí pro specializované potřeby umělců, pedagogů a vědců pracujících se zvukem, vizuálními médii a parametrickými výpočty v interdisciplinárním kontextu. Přesto, že se v případě kurzu jedná zejména o oblast hudební kompozice a performance, získané základy jsou použitelné v široké škále aplikací interdisciplinárních.
Tento předmět má v zimním semestru formu přednášek úvádějících do elementárních základů Maxu. V letním semestru se v optimální situaci završí cyklus přednášek a rozpracují se individuální projekty formou praktické dílny.
Tematické okruhy:
- CYKLUS PŘEDNÁŠEK - V úvodním kurzu se studenti seznámí především se základním konceptem programovacího prostředí, pochopí základní funkčnost v prostředí MIDI a digitálního audia, vyzkouší si budování jednoduchým interface a realizaci základních implementací v konkrétních tvůrčích situacích.
- DÍLNA - Pomocí kybernetického paradigmatu vstup / výstup / zpětná vazba / transformace se studenti naučí vyvíjet své vlastní hudební nástroje, interaktivní rozhraní a interface, které lze použít v širokém spektru tvůrčích aplikací.
Předmět je možno absolvovat opakovaně.
Výsledky učení
Schopnosti vytvořit základní algoritmy v oblasti MIDI a real-time-audio, použít kontroléry pro základní interakci, elementární generativní metody, naprogramovat základní metody hudební syntézy.
Předpoklady a další požadavky
OBA SEMESTRY
Je doporučeno přinést vlastní laptop s instalací Max (Trial licence je dostačující).
LETNÍ SEMESTR
Pro účast v letním semestru je doporučena předchozí znalost Maxu nebo předchozí účast na přednáškovém cyklu zimního semestru.
Literatura
PUCKETTE, Miller. The theory and technique of electronic music. New Jersey: World scientific, 2007. xiv, 331 s. ISBN 978-981-270-077-3 bibl., index.
web:
http://msp.ucsd.edu/techniques.htm <2. 1. 2020>
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet udělen při průměrném hodnocení nad 70 %.
Struktura hodnocení:
aktivní účast v hodinách: 30 %
průběžná příprava: 30 %
vytvoření funkčního algoritmu na základě individuálního zadání: 40 %
Poznámka
Cvičení 2h / týden, čtvrtek odpoledne
Vyučující Martin Klusák
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 15:20–16:50 | Martin KLUSÁK | LAB Lichenštejnský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Composition (MA) - from 2022/23 (Povinně volitelné předměty)
- Skladba (Bc) - od 2022/23 (Povinně volitelné předměty)
- Skladba (Bc) - SP na dostudování od 2024/25 (Povinně volitelné předměty)
- Skladba (Mg) od 2022/23 (Povinně volitelné předměty)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (Povinně volitelné předměty)