TV a filmová operní režie 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
103TFOR2 | zkouška | 2 | 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 40 až 50 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra zpěvu a operní režie
Obsah
Cíl výuky:
Seznámení studenta s principy televizního snímání, aby byl nejen kompetentním partnerem televizního režiséra, ale v optimálním případě rovněž sám schopen realizovat televizní záznam své divadelní inscenace.
Výuka zahrnuje i problematiku realizace opery jako filmu.
Předmět tříbí vkus studentů a vede je ke schopnosti analyzovat a správnými pojmy popsat film či televizní záznam.
Studenti jsou vedeni ke schopnosti vnímat esteticky uspokojivou kompozici obrazu, audiovizuální dílo posuzovat analyticky, rozeznávat klady a zápory různých tvůrčích postupů.
Tematické okruhy:
- seznámení s historií tv operních inscenací a filmů v České resp. Československé televizi
- zakladatelská díla tvůrců oboru
Výsledky učení
Studenti znají historii opery v České televizi, dokáží analyzovat a správnými pojmy popsat operní film či televizní operní inscenaci.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
MACKŮ, Milan. Operní režie. Operní herectví. Režie hudebních forem v televizi. Praha: Akademie múzických umění, 1998. ISBN 80-85883-11-2.
Doporučená literatura:
KAŠLÍK, Václav. Jak jsem dělal operu. Praha: Panteon, 1987.
KUČERA, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha: Akademie múzických umění, 2016. ISBN 978-80-7331-386-9.
PILKA, Jiří. Hudba v televizi. Praha: Studijní odbor Čs. televize, 1967.
Videozáznamy operních inscenací a operních filmů z archivu České televize (soukromý videoarchiv pedagoga), videopřehrávač.
Hodnoticí metody a kritéria
Znalosti studenta jsou prověřeny testem, podmínkou k udělení atestace je správné zodpovězení 60 % otázek.
Dále je podmínkou účast ve výuce 80 %.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje