Orchestrální party a sóla houslí 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
105PHS3 | zápočet | 1 | 1 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 16 až 21 hodin domácí příprava | anglicky, česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra strunných nástrojů
Obsah
Cíl výuky:
Předmět Orchestrální party a sóla houslí 3 bezprostředně souvisí s předměty Hra v orchestru. Jeho cílem je individuální příprava houslových partů především po stránce smykové a prstokladové, rozvíjení pohotové orientace při hře z listu. Svým zaměřením rozšiřuje spektrum studentových znalostí a dovedností o ty, které podmiňují jeho případné budoucí uplatnění v profesi sólisty a orchestrálního hráče. Důraz je kladen na flexibilitu technického zvládnutí skladeb v co nejkratším čase a ovládnutí způsobu hry v symfonickém orchestru, nástrojové a interpretační zvládnutí skladeb orchestrálního repertoáru, pečlivou akceptaci připomínek pedagoga. Tím se rozvíjí v delším časovém úseku technika a kvalita přednesu hry, přispívající ke kvalitní prezentaci studenta v předmětu Hra v orchestru. Studenti se nácvikem nového repertoáru připravují na možné konkurzy do komorních nebo symfonických orchestrů.
Tematické okruhy:
- orchestrální party a sóla období romantismu a hudby 20. století
- partitury a orchestrální party děl barokní, klasické, romantické a moderní epochy
- vystižení obsahu a smyslu interpretovaného díla
- doplňování a prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
Výsledky učení
Student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
Student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
Student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem.
Uvědomuje si, reflektuje a rozvíjí vlastní styl učení se a k tomu potřebné dovednosti a strategie.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
DVOŘÁK, Antonín: 8. symfonie, Karneval, Koncert h moll pro violoncello a orchestr
RIMSKIJ-KORSAKOV, Nikolaj: Šeherezáda
Další literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru s ohledem na talent a individuální dovednosti studenta a v souladu s aktuálním repertoárem předmětu Hra v orchestru.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast v hodinách, zvládnutí předepsaných orchestrálních a sólových partů dle domluvy s pedagogem. Přehrávka vybraného repertoáru před pedagogy katedry.
Další požadavky: docházka minimálně 80 %.
Poznámka
Nejsou.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 18:15–19:00 | Vlastimil KOBRLE | Učebna KSN č. 2033 Lichenštejnský palác |
Výuka po dohodě s pedagogem | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- String Instruments - Violin (MA) from 2023/24 (Povinné předměty)
- Strunné nástroje - Housle (Bc) od 2022/23 (Povinné předměty)
- Strunné nástroje (Bc) - Housle - SP na dostudování od 2024/25 (Povinné předměty)