Didaktika / Vyučovatelská praxe vysokých smyčců 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
105VPVS2 zkouška 1 7 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 7 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 15 až 20 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jindřich PAZDERA

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jindřich PAZDERA

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra strunných nástrojů

Obsah

Cíl výuky:

Předmět Didaktika / Vyučovatelská praxe vysokých smyčců 2 připravuje studenta na pedagogickou práci hlavně v praktické rovině. Cílem předmětu je dále seznámení studenta s principy individuálního přístupu, motivačními prvky a různými metodami k dosažení cílů používaných v procesu výuky hry na housle nebo violu.

Dalším cílem je seznámení studenta s repertoárem daných nástrojů a prohloubení psychologických znalostí a zkušeností nezbytných pro vlastní pedagogickou práci.

Vyučovatelská praxe probíhá na ZUŠ Stodůlky, na Konzervatoři v Praze nebo na Gymnáziu a Hudební škole hlavního města Prahy nebo na jiné škole. Studenti mohou výkon praxe rozložit do dvou semestrů. Celkový rozsah pedagogické praxe je 8 vyučovacích hodin.

Tematické okruhy:

Využití nabytých teoretických znalostí v praktické výuce.

Vyhodnocování a ověřování správnosti konkrétního metodického postupu a jeho využití ve vyučovacím procesu.

Faktory ovlivňující vývoj žáka.

Vyučovací postupy a cvičení, příprava na veřejné vystoupení

Výsledky učení

Student se seznámil s praxí výuky, individuální aplikace metodických postupů i psychologického přístupu.

Student vysvětlí a popíše řešení problematiky psychické zátěže žáka při veřejném vystoupení.

Student je seznámen s významem hudebního obrazu a technologie hry jako základů úspěšné výuky.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

PAZDERA, Jindřich. Vybrané kapitoly z metodiky houslové hry. Třetí vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze (Nakladatelství AMU), 2015. ISBN 978-80-7331-349-4.

Doporučená literatura:

GALAMIAN, Ivan. Principles of Violin Playing & Teaching. Dover Publications, 2013. ISBN 0486498646

JANKELEVIČ, Jurij. Výměny poloh, BRNO: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 1992.

KOGAN, Grigorij Michajlovič. Před branou mistrovství: psychologické předpoklady úspěšnosti hudebníkovy práce. V Praze: Akademie múzických umění, 2012. Hudební pedagogika. ISBN 978-80-7331-227-5.

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast ve výuce, zkouška obsahující: 1/ ověření vědomostí studenta v oblasti vyučovacích postupů hry na housle a violu a 2/ ukázku práce s modelovým žákem, demonstrující zejména schopnost upozornit na nejaktuálnější nedostatky a cestu k jejich nápravě.

Absolvování pedagogické praxe student prokáže předložením potvrzení z příslušné školy, které bude podepsané vyučujícím, u kterého byla praxe vykonána, a vedením příslušné školy. Formuláře dokládající praxi studenti obdrží e-mailem od vyučujícího.

Další požadavky: docházka minimálně 80 %.

Poznámka

není

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů