Hra na lesní roh 3
Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106LER3 | zápočet | 9 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 207 až 252 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Vladimír REJLEK, Jana ŠVADLENKOVÁ, Jan VOBOŘIL, Ondřej VRABEC
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra dechových nástrojů
Obsah
Cíl výuky:
Cílem předmětu Hra na lesní roh 3 je vybavení studenta všemi schopnostmi, které při hře na nástroj potřebuje. Pedagog hledá společně se studentem směr, jak zvládnout hru na nejvyšší možné úrovni jak po technické stránce, tak intonační, nátiskové, tónové a interpretační.
Všechny nároky, které byly kladeny v předmětu Hra na lesní roh 1 a 2 jsou nyní dále zdokonalovány pomocí individuálních cvičení a etud. Student je veden ke schopnosti řešit technickou a interpretační obtížnost a efektivně navrhovat strategii vyřešení. Rozvíjí se též zdravé fyziologické a psychologické návyky spojené s cvičením, studiem a veřejným provozováním hudby.
Tematické okruhy:
- doplňování a prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- orientace v různých stylových obdobích
- práce na zvládnutí virtuózní techniky
- příprava a ročníkového koncertu v rozsahu poloviny recitálu
Výsledky učení
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem.
- uvědomuje si, reflektuje a rozvíjí vlastní styl učení se a k tomu potřebné dovednosti a strategie
- student disponuje interpretační a technickou zdatností potřebnou ke kvalitnímu veřejnému provedení náročnějších přednesových skladeb.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
Etudy:
např. Maxime-Alphonse, A. Koprasch, P. M. Dubois, M. Bitsch, E. Bozza, J. F. Gallay, J. S. Bach (suity pro vcl), A. Belloli, E. Kaucký, Z. Divoký ad.
Koncerty:
např. G. Ph. Telemann, Ch. Foerster, J. J. Quantz, F. X. Pokorný, W. A. Mozart, F. A. Rossler - Rosetti, J. V. Stich - Punto, J. Haydn, F. Strauss, R. Strauss, R. Gliere, P. Hindemith, O. Schoeck ad.
Literatura ostatních forem:
L. van Beethoven, L. F. Dauprat, W. A. Mozart, J. B. Duvernoy, C. M. von Weber, R. Schumann, P. Dukas, P. Kofroň, E. Hlobil, J. Francaix, P. Hindemith, A. Downes, P. Seabourne ad.
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu: aktivní účast během cvičení, aktivní přístup v domácí přípravě, obecný zájem o obor i všeobecné dění v něm, přehrávka předem zadaných skladeb.
Další požadavky: docházka minimálně 90 %.
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dechové nástroje - Lesní roh (Bc) od 2022/23 (Povinné předměty hlavní)
- Dechové nástroje (Bc) - Lesní roh - SP na dostudování od 2024/25 (Povinné předměty hlavní)