Hra na pozoun 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106POZO4 | zkouška | 9 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 204 až 249 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra dechových nástrojů
Obsah
Cíl výuky:
Prioritou předmětu ve čtvrtém semestru je vytvářet profil vlastní osobnosti pomocí skladeb, které disponují možnostmi využití studentovy fantazie. Pedagog vede budoucího umělce k samostatnosti, realizaci vlastních hudebních představ a k obhajobě svých hudebních názorů. Veškerá problematika týkající se hry na pozoun by měla být vyřešena - technická dokonalost, tónová kultura, nasazení a intonace. Implementace vlastní osobnosti do interpretované hudby je cílem tohoto semestru.
Tematické okruhy:
- prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- orientace v různých stylových obdobích
- rozvoj virtuózní techniky s ohledem na její adekvátní použití v konkrétních skladbách
- provedení ročníkového koncertu v rozsahu poloviny recitálu
Výsledky učení
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem.
- uvědomuje si, reflektuje a rozvíjí vlastní styl učení se a k tomu potřebné dovednosti a strategie
- student umí hodnotit a popsat svou představu o barvě tónu, technické dokonalosti a stylové interpretaci.
- student je technicky a interpretačně zdatný a disponuje vlastním hudebním názorem.
- veřejné provedení náročnějšího a rozsáhlého repertoáru je na vysoké úrovni.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
stupnice, rozložené akordy, nátisková cvičení: E. Remington, C. Gordon, C. Caruso
Etudy:
UŠÁK, Jaroslav. 25 virtuozních etud
SENON, Gilles. 25 rytmicko-technických etud
BORDONI, Massimiliano. 24 Legato studies
EDWARDS, Brad. Lip slurs technique
PEDERSON, Tommy. Advanced studies for trombone
BUONOMO, C. virtuozní cvičení
BOZZA, Eugène. 13 Etudes-Caprices
PEDERSON, Tommy. Unaccompanied Solos for trombone
Díla pro sólo trombon:
AGRELL, Jeffrey. New York variations
CRESPO, Enrique. Improvisation no. 1
PERSICHETTI, Vincent. Parable
Díla pro trombon s doprovodem klavíru:
MATĚJ, Josef. Koncert
FILAS, Juraj. Koncert
WAGNESEIL, Georg Christoph. Koncert
KROLL, Bernard. Capricio da Camera
DUTILEUX, Henri. Choral, Cadenza et Fugato
GROHNDAL, Launy. Koncert
MORTIMER, John Glenesk. Koncert č. 3
MILHAUD, Darius. Concertino
STOJOWSKI, Sigismund. Fantasia
EBEN, Petr. Dvě invokace
SMITA, Václav. Koncertní árie
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast během cvičení, provedení ročníkového koncertu v rozsahu poloviny recitálu. V závěru semestru je hodnocený progres hráčských dovedností v komparaci s prvním ročníkem studia. Zkouška před komisí sestavenou vedoucím katedry.
Další požadavky: docházka minimálně 90 %.
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dechové nástroje - Pozoun (Bc) od 2022/23 (Povinné předměty hlavní)