Hra na tubu 3
Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106TUBA3 | zápočet | 9 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 207 až 252 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Karel MALIMÁNEK, Vladimír REJLEK
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra dechových nástrojů
Obsah
Cíl výuky:
Cílem předmětu Hra na tubu 3 je vybavení studenta všemi schopnostmi, které při hře na nástroj potřebuje. Pedagog hledá společně se studentem směr, jak zvládnout hru na nejvyšší možné úrovni jak po technické stránce, tak intonační, nátiskové, tónové a interpretační.
Všechny nároky, které byly kladeny v předmětu Hra na tubu 1 a 2 jsou nyní dále zdokonalovány pomocí individuálních cvičení a etud. Student je veden ke schopnosti řešit technickou a interpretační obtížnost a efektivně navrhovat strategii vyřešení. Rozvíjí se též zdravé fyziologické a psychologické návyky spojené s cvičením, studiem a veřejným provozováním hudby.
Tematické okruhy:
- doplňování a prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- orientace v různých stylových obdobích
- práce na zvládnutí virtuózní techniky
- příprava a ročníkového koncertu v rozsahu poloviny recitálu
Výsledky učení
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem.
- uvědomuje si, reflektuje a rozvíjí vlastní styl učení se a k tomu potřebné dovednosti a strategie
- student disponuje interpretační a technickou zdatností potřebnou ke kvalitnímu veřejnému provedení náročnějších přednesových skladeb.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
SCIORTINO, Patrice. Études
ARBAR, Jean-Baptiste. Charakteristické etudy
WILLIAMS, Ralph Vaughan. Concerto, Six Studies in English Folksong
EWAZEN, Eric. Concerto
STEVENS, John. Monument
HÄNDEL, Georg Friedrich. Sonáta č. 6
ARUTIUNIAN, Alexander. Concerto
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě
talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu: aktivní účast během cvičení, přehrávka předem zadaných skladeb.
Další požadavky: docházka minimálně 90 %
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dechové nástroje - Tuba (Bc) od 2022/23 (Povinné předměty hlavní)