Komunikace a média 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107KM1 zápočet 2 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Lucie HAYASHI, Václav JANEČEK

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra tance

Obsah

Cíl výuky:

Předmět seznamuje studenty se základními formami a nástroji komunikačních strategií v kultuře. Poskytuje analýzu komunikačních prostředků potřebných pro taneční umění, jak směrem dovnitř (v rámci souboru nebo subjektu a týmu) tak směrem ven (styk s veřejností, médii, klíčovými partnery atp.). V prvním semestru se soustředí na ovládnutí základních znalostí (základy verbální a nonverbální komunikace, prezentace a dialogu, psaní emailů, tiskové zprávy).

Tematické okruhy:

Výsledky učení

Na konci semestru student ovládá znalosti základních forem a nástrojů komunikace, orientuje se v síti aktuálních médií zaměřených na taneční umění, umí sepsat jednoduchou tiskovou zprávu.

Předpoklady a další požadavky

v přípravě

Literatura

Povinná literatura:

BEDNÁŘ, Vojtěch. Mediální komunikace pro management. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3629-7.

JEŽEK, Vlastimil a JIRÁK, Jan. Média a my. Praha: Akademie múzických umění, 2014. ISBN 978-80-7331-304-3.

L'ETANG, J. Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. s. 198. ISBN 978-80-7367-596.

TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média. Brno: Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.

Média:

Taneční periodika – Taneční listy, Taneční zóna, Taneční aktuality, Operaplus

Divadelní periodika – Divadelní noviny, Svět a divadlo

Doporučená literatura:

HALADA, Jan. Marketingová komunikace a public relations. Praha: Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3075-5.

JIRÁK, Jan. a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.

HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015. Expert. ISBN 978-80-247-5022-4.

MATYÁŠOVÁ, J. Blog Proč o nás novináři nepíšou [online]. Praha. Dostupné z: http://proconasnovinarinepisou.blogspot.com

Mediaguru. Mediatypy a Slovník mediálního názvosloví [online]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/slovnik-a-mediatypy/typy-medii/

Milníky českých médií. Mediaguru.cz, 2014. (https://www.mediaguru.cz/infografiky/prehledne-mapovani-ceskych-medii/#.VGneEfmG-Ag)

Proměny české mediální scény od začátku 90. let. Mediaguru.cz, 2014. (https://www.mediaguru.cz/2014/11/promeny-ceske-medialni-sceny-od-zacatku-90-let/)

ŠMÍD, Milan. Česká média a jejich role v procesu politické změny roku 1989. Praha: Louč, 2013.

TENCH, Ralph. a YEOMANS, Liz. Exploring public relations. 3rd ed. Harlow: Pearson, 2014. ISBN 978-0-273-75777-1.

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivita v hodinách, dílčí úkoly – tisková zpráva, mediální balíček

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost H2025
učebna

(Hartigovský palác)
JANEČEK V.
16:00–17:30
(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 16:00–17:30 Václav JANEČEK učebna
Hartigovský palác
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů