Komunikace a média 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107KM1 | zápočet | 2 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra tance
Obsah
Cíl výuky:
Předmět seznamuje studenty se základními formami a nástroji komunikačních strategií v kultuře. Poskytuje analýzu komunikačních prostředků potřebných pro taneční umění, jak směrem dovnitř (v rámci souboru nebo subjektu a týmu) tak směrem ven (styk s veřejností, médii, klíčovými partnery atp.). V prvním semestru se soustředí na ovládnutí základních znalostí (základy verbální a nonverbální komunikace, prezentace a dialogu, psaní emailů, tiskové zprávy).
Tematické okruhy:
- druhy komunikace v uměleckém prostředí – písemná, verbální, neverbální, prezentace, dialog, diskuze
- komunikace dovnitř – nástroje týmové komunikace, komunikační pyramida, řetěz, kontrola správného přijetí informace
- public relations v kultuře – význam pro umělecké subjekty z hlediska ekonomického, politického, společenského
- média – historický i současný kontext, druhy, nástroje, dosah a jejich využití pro taneční umění – analýza stavu
- taneční periodika, jejich zaměření a kontext
- mediální balíček – jak komunikovat s médii, tisková zpráva, tisková konference, PR články, placená inzerce
Výsledky učení
Na konci semestru student ovládá znalosti základních forem a nástrojů komunikace, orientuje se v síti aktuálních médií zaměřených na taneční umění, umí sepsat jednoduchou tiskovou zprávu.
Předpoklady a další požadavky
v přípravě
Literatura
Povinná literatura:
BEDNÁŘ, Vojtěch. Mediální komunikace pro management. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3629-7.
JEŽEK, Vlastimil a JIRÁK, Jan. Média a my. Praha: Akademie múzických umění, 2014. ISBN 978-80-7331-304-3.
L'ETANG, J. Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. s. 198. ISBN 978-80-7367-596.
TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média. Brno: Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
Média:
Taneční periodika – Taneční listy, Taneční zóna, Taneční aktuality, Operaplus
Divadelní periodika – Divadelní noviny, Svět a divadlo
Doporučená literatura:
HALADA, Jan. Marketingová komunikace a public relations. Praha: Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3075-5.
JIRÁK, Jan. a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015. Expert. ISBN 978-80-247-5022-4.
MATYÁŠOVÁ, J. Blog Proč o nás novináři nepíšou [online]. Praha. Dostupné z: http://proconasnovinarinepisou.blogspot.com
Mediaguru. Mediatypy a Slovník mediálního názvosloví [online]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/slovnik-a-mediatypy/typy-medii/
Milníky českých médií. Mediaguru.cz, 2014. (https://www.mediaguru.cz/infografiky/prehledne-mapovani-ceskych-medii/#.VGneEfmG-Ag)
Proměny české mediální scény od začátku 90. let. Mediaguru.cz, 2014. (https://www.mediaguru.cz/2014/11/promeny-ceske-medialni-sceny-od-zacatku-90-let/)
ŠMÍD, Milan. Česká média a jejich role v procesu politické změny roku 1989. Praha: Louč, 2013.
TENCH, Ralph. a YEOMANS, Liz. Exploring public relations. 3rd ed. Harlow: Pearson, 2014. ISBN 978-0-273-75777-1.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivita v hodinách, dílčí úkoly – tisková zpráva, mediální balíček
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 16:00–17:30 | Václav JANEČEK | učebna Hartigovský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Choreografie - Taneční produkce a organizace (Mg) - od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)