Pedagogický seminář KT 3

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107PSKT3 zápočet 2 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Adéla POLLERTOVÁ

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra tance

Obsah

Cíl výuky

Pedagogický seminář slouží především k samostatné pedagogické praxi, aby studenti uplatnili získané znalosti z hodin metodiky klasického tance. Pozornost je věnována verbálnímu projevu, schopnosti práce s hudbou a korepetitorem, názorné demonstraci a odborné korekci. To vše rozvíjí kreativitu a pedagogické vnímání.

Pro zkvalitňování odborného pedagogického myšlení a působení je zásadní setkávání se a pozorování různých pedagogických osobností tuzemských i zahraničních. Katedrou pořádané workshopy jsou nedílnou součástí studia.

Cílem pedagogického semináře v tomto semestru aplikace všech poznatků do praxe pod dohledem vyučujícího pedagoga.

Samostatné vedení lekcí, včetně vlastního předvedení prvků a jednoduchých kombinací a vytvořených enchainements pro výuku dospělých amatérů – středně pokročilí a pokročilí.

Tematické okruhy:

Struktura a tempo lekce pro středně pokročilé a pokročilé dospělé klienty.

Hudební doprovod rozmanitější vzhledem k pokročilejší výuce.

Praktické vedení lekcí.

Výsledky učení

Student prokáže praktickou i teoretickou znalost metodiky klasického tance základní etapy výuky (4. - 5. ročník taneční konzervatoře) a její aplikace na danou cílovou skupinu ve své pedagogické praxi. Je schopen samostatného vedení lekcí, dokáže rozvíjet metodiku pro výuku dospělých amatérů. Umí sledovat a analyzovat odlišný přístup ve výuce dětí, dospělých i studentů konzervatoří.

Předpoklady a další požadavky

Korekvizity: Didaktika a metodika KT 5

Literatura

FOSTER, Rory. Ballet pedagogy: the art of teaching. Gainesville: University Press of Florida, c2010. ISBN 9780813034591.

GRANT, Gail. Technical manual and dictionary of classical ballet. 2d rev. ed. New York: Dover Publications, [1967].

WARREN, Gretchen Ward. The art of teaching ballet: ten twentieth-century masters. Gainesville: University Press of Florida, c1996. ISBN 081301459X.

E-learning: https://moodle.amu.cz

YOU TUBE – odkazy k daným tématům

Bakalářské a magisterské diplomové práce

Hodnoticí metody a kritéria

Na zápočet student prokáže schopnost výstavby myšlení, chápání a explikaci probíraných tanečních prvků a principů.

Další požadavky: Docházka 80%, aktivita ve výuce, tvorba portfolia na základě reflexe z workshopů a hospitací

Poznámka

nejsou

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost S01
sál č.1 baletní akademie

(Dům Černá Labuť - Na Poříčí 25, 110 00 Praha 1)
POLLERTOVÁ A.
10:30–11:15
(přednášková par. 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 10:30–11:15 Adéla POLLERTOVÁ sál č.1 baletní akademie
Dům Černá Labuť - Na Poříčí 25, 110 00 Praha 1
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů