Pedagogický seminář KT 7
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107PSKT7 | zápočet | 3 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 57 až 72 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra tance
Obsah
Cíl výuky:
Pedagogický seminář slouží především k samostatné pedagogické praxi tak, aby studenti uplatnili získané znalosti z hodin metodiky klasického tance.
Pozornost je věnována verbálnímu projevu, schopnosti práce s hudbou a korepetitorem, názorné demonstraci a odborné korekci. To vše rozvíjí kreativitu a pedagogické vnímání.
Pro zkvalitňování odborného pedagogického myšlení a působení je zásadní setkávání se a pozorování různých pedagogických osobností tuzemských i zahraničních. Katedrou pořádané workshopy jsou nedílnou součástí studia.
Praxe probíhá v profesionálních tanečních školách, soukromých tanečních studiích, ZUŠ, a pokud to dovolují okolnosti též v profesionálním tanečním souboru.
Tematické okruhy:
Výuka v rámci tréninku klasického tance v profesionálním tanečním souboru.
Rozdílnost přístupu v tvorbě tréninku na základě zaměření tanečního souboru.
Odlišný přístup ve výuce ve škole a v profesionální tanečním souboru.
Vytváření vazeb a kombinací na zadané téma v rámci určitého stupně výuky.
Vzájemná konfrontace a rozbor.
Samostatné zadání a vedení hodiny.
Práce s hostujícími pedagogy v rámci workshopů, jejich analýza a účast v následné diskusi.
Výsledky učení
Student získává zkušenosti díky praxi, v níž aplikuje své praktické i teoretické znalosti metodiky klasického tance základní, střední etapy a pokročilé výuky (1. - 7. ročník). Dovede vytvořit vhodnou strukturu lekcí a zvolit správné metodické postupy dle technické úrovně studentů. Získává cenné zkušenosti a zpětnou vazbu, kterými posiluje svou komplexní osobnost pedagoga tance.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Doporučená literatura:
FOSTER, Rory. Ballet Pedagogy: The Art of Teaching. University Press of Florida, 2010. ISBN 978-0813034591.
GRANT, Gail. Technical Manual and Dictionary of Classical Ballet. Dover Publications, 1968. ISBN 0486218430.
WARREN WARD, Gretchen. The Art of Teaching Ballet: Ten Twentieth-century Masters. University Press of Florida, 1999. ISBN: 978-081-301-711-2.
E-learning: https://moodle.amu.cz
YOU TUBE – odkazy k daným tématům
Bakalářské a magisterské diplomové práce
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělen na základě realizovaných pedagogických praxí během semestru, ve kterých musí student prokázat schopnosti a dovednosti kladené na pedagoga profesionální i amatérské taneční výchovy.
Další požadavky:
- samostatná pedagogická praxe
- tvorba portfolia
- docházka 80 %,
- aktivita ve výuce
- studium literatury, vyhledávání zdrojů na YouTube, apod.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 16:00–17:30 | Mahulena KŘENKOVÁ | přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Pedagogika tance (Mg) - Klasický tanec od 2022/23 (Povinné předměty hlavní)