Pedagogický seminář MST 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107PSMT2 | zápočet | 2 | 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 40 až 50 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra tance
Obsah
Obsah výuky předmětu Pedagogický seminář MST 2 spočívá v prohloubení znalostí a zkušeností z předcházejícího semestru realizovaného formou hospitací. V letním semestru výuku tvoří především samostatná pedagogická praxe, v níž student uplatní a fakticky si ověří získané znalosti a dovednosti z hodin Didaktiky a metodiky MST. Pedagogické praxi vždy předchází detailní příprava a je odborně konzultována s pedagogem daného předmětu,
Cílem studia je praktický rozvoj samostatné pedagogické práce, uvědomění si úlohy a role pedagoga, formování individuálního pedagogického stylu a přímá konfrontace s reálnými situacemi formou výuky na vybraných státních institucích (např. konzervatořích, ZUŠ), tanečních souborech nebo v soukromých studiích.
Pedagogický seminář MST 2 je úzce provázán s předmětem Didaktika a metodika MST.
Tematické okruhy:
Hospitace v hodinách moderního a současného tance ve vyšších ročnících na konzervatořích
Příprava pedagogického výstupu
Pedagogická praxe ve vybraných institucích
Výsledky učení
Student umí flexibilně a tvůrčím způsobem využít své znalosti a dovednosti v pedagogické praxi na různých typech vzdělávacích i volnočasových institucí.
Předpoklady a další požadavky
Korekvizity: Didaktika a metodika MST 4
Literatura
Povinná literatura:
FELDENKRAIS, Moshé: Feldenkraisova metoda: Pohybem k sebeuvědomění. Praha: Pragma, 1996. ISBN 978-80-7428-240-9.
Doporučená literatura a články:
COHAN, Robert: The Dance Workshop. London: HarperCollins Publishers, 1986. ISBN 10:0047900105.
FRANKLIN, Eric N. Dance imagery for technique and performance. Champaign, IL: Human Kinetics, c1996. ISBN 9780873229432.
FRANKLIN, Eric N. Dynamic alignment through imagery. 2nd ed. Champaign, IL: Human Kinetics, c2012. ISBN 0736067892.
LEWIS, Daniel. The Illustrated Dance Technique of José Limón. New York: Harper and Row Publishers, 1994, ISBN 0-87127-209-1.
SCHURR, Gertrude; YOCOM, Rachael Dunaven: Modern Dance (Techniques and teaching). New York: A. S. Barnes and co., 1949.
STEWART, Virginia, comp.: Modern Dance. New York: Dance Horizons, 1970.
STODELLE, Ernestine: The Dance Technique of Doris Humphrey and its Creative Potential. Princeton, New Jersey: Dance Horizons/ Princeton Book Company, Publishers, 1978.
+ vybrané VŠKP absolventů Pedagogiky tance:
MATYSOVÁ, Radka. Cvičení podle Pilatesovy metody. Magisterská diplomová práce. Praha: AMU, Hudební fakulta, katedra tance, 2002.
ŠIMKOVÁ, Veronika. Střed těla. Magisterská diplomová práce. Praha: AMU, Hudební a taneční fakulta, katedra tance, 2006.
ŠIMKOVÁ, Veronika. Práce s představou v taneční pedagogice. Bakalářská práce. Praha: AMU, Hudební fakulta, katedra tance, 2005.
VAGNEROVÁ, Lenka. Limón technika. Magisterská diplomová práce. Praha: AMU, Hudební a taneční fakulta, katedra tance, 2001.
Internetové zdroje
https://www.atlasskolstvi.cz/stredni-skoly?form=konzervator&p=2
https://www.databazetance.cz/tanecni-studia/
http://www.umelecka-skola.cz/index.php?kraj=Praha
E-learning:
https://moodle.amu.cz/course/view.php?id=346
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělen na základě písemné reflexe získaných zkušeností z účasti na observacích v navštívených institucích a aktivní účast v následných diskusích, absolvování workshopů pořádaných katedrou a jejich písemná reflexe (jejich metodicko-didaktické analýzy), recenze jednoho zhlédnutého představení současného tance v daném semestru.
Další požadavky: docházka 80 %, aktivita ve výuce, tvorba portfolia.
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Pedagogika tance (Bc.) Moderní a současný tanec od 2022/23 (Povinné předměty hlavní)