Pedagogický seminář MST 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107PSMT2 zápočet 2 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 40 až 50 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra tance

Obsah

Obsah výuky předmětu Pedagogický seminář MST 2 spočívá v prohloubení znalostí a zkušeností z předcházejícího semestru realizovaného formou hospitací. V letním semestru výuku tvoří především samostatná pedagogická praxe, v níž student uplatní a fakticky si ověří získané znalosti a dovednosti z hodin Didaktiky a metodiky MST. Pedagogické praxi vždy předchází detailní příprava a je odborně konzultována s pedagogem daného předmětu,

Cílem studia je praktický rozvoj samostatné pedagogické práce, uvědomění si úlohy a role pedagoga, formování individuálního pedagogického stylu a přímá konfrontace s reálnými situacemi formou výuky na vybraných státních institucích (např. konzervatořích, ZUŠ), tanečních souborech nebo v soukromých studiích.

Pedagogický seminář MST 2 je úzce provázán s předmětem Didaktika a metodika MST.

Tematické okruhy:

Hospitace v hodinách moderního a současného tance ve vyšších ročnících na konzervatořích

Příprava pedagogického výstupu

Pedagogická praxe ve vybraných institucích

Výsledky učení

Student umí flexibilně a tvůrčím způsobem využít své znalosti a dovednosti v pedagogické praxi na různých typech vzdělávacích i volnočasových institucí.

Předpoklady a další požadavky

Korekvizity: Didaktika a metodika MST 4

Literatura

Povinná literatura:

FELDENKRAIS, Moshé: Feldenkraisova metoda: Pohybem k sebeuvědomění. Praha: Pragma, 1996. ISBN 978-80-7428-240-9.

Doporučená literatura a články:

COHAN, Robert: The Dance Workshop. London: HarperCollins Publishers, 1986. ISBN 10:0047900105.

FRANKLIN, Eric N. Dance imagery for technique and performance. Champaign, IL: Human Kinetics, c1996. ISBN 9780873229432.

FRANKLIN, Eric N. Dynamic alignment through imagery. 2nd ed. Champaign, IL: Human Kinetics, c2012. ISBN 0736067892.

LEWIS, Daniel. The Illustrated Dance Technique of José Limón. New York: Harper and Row Publishers, 1994, ISBN 0-87127-209-1.

SCHURR, Gertrude; YOCOM, Rachael Dunaven: Modern Dance (Techniques and teaching). New York: A. S. Barnes and co., 1949.

STEWART, Virginia, comp.: Modern Dance. New York: Dance Horizons, 1970.

STODELLE, Ernestine: The Dance Technique of Doris Humphrey and its Creative Potential. Princeton, New Jersey: Dance Horizons/ Princeton Book Company, Publishers, 1978.

+ vybrané VŠKP absolventů Pedagogiky tance:

MATYSOVÁ, Radka. Cvičení podle Pilatesovy metody. Magisterská diplomová práce. Praha: AMU, Hudební fakulta, katedra tance, 2002.

ŠIMKOVÁ, Veronika. Střed těla. Magisterská diplomová práce. Praha: AMU, Hudební a taneční fakulta, katedra tance, 2006.

ŠIMKOVÁ, Veronika. Práce s představou v taneční pedagogice. Bakalářská práce. Praha: AMU, Hudební fakulta, katedra tance, 2005.

VAGNEROVÁ, Lenka. Limón technika. Magisterská diplomová práce. Praha: AMU, Hudební a taneční fakulta, katedra tance, 2001.

Internetové zdroje

https://www.atlasskolstvi.cz/stredni-skoly?form=konzervator&p=2

https://www.databazetance.cz/tanecni-studia/

http://www.umelecka-skola.cz/index.php?kraj=Praha

E-learning:

https://moodle.amu.cz/course/view.php?id=346

Hodnoticí metody a kritéria

Zápočet je udělen na základě písemné reflexe získaných zkušeností z účasti na observacích v navštívených institucích a aktivní účast v následných diskusích, absolvování workshopů pořádaných katedrou a jejich písemná reflexe (jejich metodicko-didaktické analýzy), recenze jednoho zhlédnutého představení současného tance v daném semestru.

Další požadavky: docházka 80 %, aktivita ve výuce, tvorba portfolia.

Poznámka

nejsou

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů