Repertoár KT 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107RKT3 | zápočet | 2 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra tance
Obsah
Cíl výuky:
Repertoár KT připravuje studenty pro výuku scénické praxe a repertoáru pro konzervatoře a taneční školy.
Pozornost je věnována metodice KT pro každou etapu výuky zvlášť a následnému uplatnění právě v repertoáru a scénické praxi, aby studenti konzervatoří a tanečních škol šli ve výuce systematicky a nebyl na ně kladen zbytečně velký repertoárový nárok (pokud nemají látku probranou na hodinách klasického tance) nebo naopak.
Součástí výuky je seznámení se s repertoárem velkých choreografů 19., 20., a 21. století, vyhledávání a sestavování modelových variací pro všech osm ročníků konzervatoře, stejně jako citlivé upravování a zásahy do daných choreografií/variací/tanců pro konkrétní věkovou a výkonnostní kategorii.
Tematické okruhy:
Seznámení se s repertoárem klasického a neoklasického tance 19., 20. a 21. století
Práce s choreografií - citlivé zásahy do daných choreografií za účelem dodržení metodiky daného ročníku
Sestavení repertoáru pro V. a VI. ročník konzervatoří
Variace a sborové tance z baletů Labutí jezero, Spící krasavice, Louskáček, Giselle, Marná opartnost, Don Quijote, La Bayadére, Raymonda, Romeo a Julie, Marco Spada, Gayane, La Esmeralda atd.
Výsledky učení
Student rozšiřuje svou praktickou i teoretickou znalost metodiky klasického tance základní, střední a vyšší etapy výuky (1. - 8. ročník). Získává přehled v repertoáru klasického tance a schopnost předat/naučit choreografie. Ovládne schopnost přizpůsobit choreografii danému ročníku - pokročilosti studenta.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Doporučená literatura:
FOSTER, Rory. Ballet Pedagogy: The Art of Teaching. University Press of Florida, 2010. ISBN 978-0813034591.
GRANT, Gail. Technical Manual and Dictionary of Classical Ballet. Dover Publications, 1968. ISBN 0486218430.
WARREN WARD, Gretchen. The Art of Teaching Ballet: Ten Twentieth-century Masters. University Press of Florida, 1999. ISBN: 978-081-301-711-2.
E-learning: https://moodle.amu.cz
YOU TUBE – odkazy k daným tématům
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělen na základě praktické a teoretické znalosti choreografií (variace a sborové tance) z daných - probíraných baletů a schopnosti dané choreografie předat / naučit.
Další požadavky:
-vypracování dílčích úkolů (tvorba repertoáru pro konkrétní ročníky konzervatoře, práce s internetem - vyhledávání daných choreografií v různých verzích)
-docházka 80%, aktivita ve výuce
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Pá | 09:00–10:30 | Adéla POLLERTOVÁ | sál č.1 baletní akademie Dům Černá Labuť - Na Poříčí 25, 110 00 Praha 1 |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Pedagogika tance (Mg) - Klasický tanec od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)