Organizace uměleckého provozu 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
109OUP4 | zkouška | 2 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra nonverbálního divadla
Obsah
Výuka navazuje na předmět Organizace uměleckého provozu 3, který seznamuje studenta se základy produkční činnosti v nonverbálním umění.
Cílem seminářů je realizace reprezentativního uměleckého portfolia studenta a produkční strategie autorského projektu (harmonogram, časové plánování, vedení tvůrčího týmu a další).
Dalším cílem je příprava marketingového plánu, seznámení studenta s hlavními zásadami a problematikou propagační činnosti a tvorba PR strategie v rámci realizace autorského představení.
Ve výuce se věnujeme postprodukční činnosti, udržitelnosti a kontinuální propagaci projektu.
Student je seznámen s hlavními festivaly, kulturními centry a významnými akcemi na poli nonverbálního divadla a nového cirkusu (dále je seznámen zejména s jejich organizační strukturou).
V rámci uměleckého portfolia se zabýváme tvorbou návrhu facebookové stránky a základní webovou prezentací.
Hlavním cílem výuky je komplexní nabídka uměleckého projektu – divadelního představení (nabídkový list včetně portfolia umělce, detailního popisu projektu, finančních nároků, technických parametrů, foto dokumentace a kritické reflexe).
Seznámeni s dalšími oblastmi propagační činnosti (divadelní fotografie, grafický vizuál, tištěná propagace, video a foto dokumentace, archiv umělecké činnosti a další).
Výuka se věnuje také péči o diváka a komunikačním strategiím ve vztahu umělec versus divák (problematika sociálních sítí, práce s divadelní kritikou, tvorba a využití tiskových zpráv a pozvánek, reflexe umělecké činnosti a další).
Tematické okruhy:
Produkční strategie autorského projektu (harmonogram, časové plánování, vedení tvůrčího týmu a další).
Evaluace a postprodukce projektu.
Hlavní zásady marketingu, propagace a využití reklamy.
Tvorba strategie PR, vztah k veřejnosti a publiku, styk s médii.
Postprodukční činnost, udržitelnost a kontinuální propagace projektu.
Propagační činnost (virální a tištěná propagace, grafický vizuál, video a foto dokumentace, archiv umělecké činnosti a další).
Organizační struktura stěžejních festivalů, kulturních center a významných akcí na poli nonverbálního divadla a nového cirkusu.
Péče o diváka, komunikační strategie a vedení tvůrčího týmu.
Využití sociálních sítí, návrh facebookové stránky a základní webové prezentace.
Divadelní kritika a reflexe umělecké činnosti.
Tvorba nabídky uměleckého projektu (nabídkový list včetně portfolia umělce, detailního popisu projektu, finančních nároků, technických parametrů, foto dokumentace a kritické reflexe).
Výsledky učení
Na konci semestru student ovládá terminologii z oblasti produkce nonverbálního divadla a nového cirkusu.
Student se orientuje v současné scéně nonverbálního divadla a nového cirkusu, má vhled do aktuální grantové politiky, rozumí obsahu práce produkčního při přípravě jednoduchého projektu.
Student vnímá potřeby tvůrčího týmu a je schopen profesionální spolupráce.
Získává komplexní povědomí o produkční činnosti v nezávislém divadelním sektoru.
Student je schopen vytvořit ucelené portfolio uměleckého projektu, které umí nabídnout a komunikovat s promotéry, uměleckými vedoucími a dramaturgy akcí a prostorů provozujících nonverbální divadlo a nový cirkus.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Povinná literatura:
DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. Teatrologie. ISBN 80-86102-53-X.
GREGORINI, Bedřich, Jindřich GREGORINI a Jiří SRSTKA. Základy divadelní činnosti. Praha: Nakladatelství AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-093-6.
HALAŠ, Adam. Být mim je in. Taneční zóna, 2019, č. 1, r. 23, s. 6-11.
HALAŠ, Adam. Poznatky k produkci pantomimy a pohybového divadla. Bakalářská práce HAMU 2003.
HEJMOVÁ, Hana, Martin BERNÁTEK a Martina NOVOZÁMSKÁ. Česká divadelní fotografie. Divadelní ústav, 2018. ISBN: 978-80-7008-397-0.
NEKOLNÝ, Bohumil. Kontext provozování divadla v ČR. První vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta. Katedra produkce, 2018. 133 stran. ISBN 978-80-7331-501-6.
Doporučená literatura:
KAISER, Michael. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2006. ISBN 978-80-7008-236-2.
KOLDA, Martin. Problematika tanečního managementu. Magisterská práce, HAMU, 2013.
NÁVRATOVÁ, Jana. Tanec v datech 3, Současný tanec. Praha: Divadelní ústav 2016, ISBN 978-80-7008-405-2.
NEKOLNÝ, Bohumil. Divadelní systémy a kulturní politika. 1. vyd. Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2006. 152 s. ISBN 80-7008-197-X.
ŠESTÁK, Jiří. Divadlo-kultura-podmínky (Osobní zkušenost). Praha: KANT, 2012. ISBN 978-80-7437-079-3.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast ve výuce. Reflexe semestrální výuky a vytvoření komplexní nabídky uměleckého projektu (nabídkový list včetně portfolia umělce, detailního popisu projektu, finančních nároků, technických parametrů, foto dokumentace a kritické reflexe). Ústní zkouška probíhá formou vědomostního kvízu.
Poznámka
Bez údaje.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Nonverbální divadlo (Mg) - od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)
- Nonverbální divadlo (Mg) - SP na dostudování od 2024/25 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)