Organizace uměleckého provozu 4

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
109OUP4 zkouška 2 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra nonverbálního divadla

Obsah

Výuka navazuje na předmět Organizace uměleckého provozu 3, který seznamuje studenta se základy produkční činnosti v nonverbálním umění.

Cílem seminářů je realizace reprezentativního uměleckého portfolia studenta a produkční strategie autorského projektu (harmonogram, časové plánování, vedení tvůrčího týmu a další).

Dalším cílem je příprava marketingového plánu, seznámení studenta s hlavními zásadami a problematikou propagační činnosti a tvorba PR strategie v rámci realizace autorského představení.

Ve výuce se věnujeme postprodukční činnosti, udržitelnosti a kontinuální propagaci projektu.

Student je seznámen s hlavními festivaly, kulturními centry a významnými akcemi na poli nonverbálního divadla a nového cirkusu (dále je seznámen zejména s jejich organizační strukturou).

V rámci uměleckého portfolia se zabýváme tvorbou návrhu facebookové stránky a základní webovou prezentací.

Hlavním cílem výuky je komplexní nabídka uměleckého projektu – divadelního představení (nabídkový list včetně portfolia umělce, detailního popisu projektu, finančních nároků, technických parametrů, foto dokumentace a kritické reflexe).

Seznámeni s dalšími oblastmi propagační činnosti (divadelní fotografie, grafický vizuál, tištěná propagace, video a foto dokumentace, archiv umělecké činnosti a další).

Výuka se věnuje také péči o diváka a komunikačním strategiím ve vztahu umělec versus divák (problematika sociálních sítí, práce s divadelní kritikou, tvorba a využití tiskových zpráv a pozvánek, reflexe umělecké činnosti a další).

Tematické okruhy:

Produkční strategie autorského projektu (harmonogram, časové plánování, vedení tvůrčího týmu a další).

Evaluace a postprodukce projektu.

Hlavní zásady marketingu, propagace a využití reklamy.

Tvorba strategie PR, vztah k veřejnosti a publiku, styk s médii.

Postprodukční činnost, udržitelnost a kontinuální propagace projektu.

Propagační činnost (virální a tištěná propagace, grafický vizuál, video a foto dokumentace, archiv umělecké činnosti a další).

Organizační struktura stěžejních festivalů, kulturních center a významných akcí na poli nonverbálního divadla a nového cirkusu.

Péče o diváka, komunikační strategie a vedení tvůrčího týmu.

Využití sociálních sítí, návrh facebookové stránky a základní webové prezentace.

Divadelní kritika a reflexe umělecké činnosti.

Tvorba nabídky uměleckého projektu (nabídkový list včetně portfolia umělce, detailního popisu projektu, finančních nároků, technických parametrů, foto dokumentace a kritické reflexe).

Výsledky učení

Na konci semestru student ovládá terminologii z oblasti produkce nonverbálního divadla a nového cirkusu.

Student se orientuje v současné scéně nonverbálního divadla a nového cirkusu, má vhled do aktuální grantové politiky, rozumí obsahu práce produkčního při přípravě jednoduchého projektu.

Student vnímá potřeby tvůrčího týmu a je schopen profesionální spolupráce.

Získává komplexní povědomí o produkční činnosti v nezávislém divadelním sektoru.

Student je schopen vytvořit ucelené portfolio uměleckého projektu, které umí nabídnout a komunikovat s promotéry, uměleckými vedoucími a dramaturgy akcí a prostorů provozujících nonverbální divadlo a nový cirkus.

Předpoklady a další požadavky

Nejsou.

Literatura

Povinná literatura:

DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. Teatrologie. ISBN 80-86102-53-X.

GREGORINI, Bedřich, Jindřich GREGORINI a Jiří SRSTKA. Základy divadelní činnosti. Praha: Nakladatelství AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-093-6.

HALAŠ, Adam. Být mim je in. Taneční zóna, 2019, č. 1, r. 23, s. 6-11.

HALAŠ, Adam. Poznatky k produkci pantomimy a pohybového divadla. Bakalářská práce HAMU 2003.

HEJMOVÁ, Hana, Martin BERNÁTEK a Martina NOVOZÁMSKÁ. Česká divadelní fotografie. Divadelní ústav, 2018. ISBN: 978-80-7008-397-0.

NEKOLNÝ, Bohumil. Kontext provozování divadla v ČR. První vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta. Katedra produkce, 2018. 133 stran. ISBN 978-80-7331-501-6.

Doporučená literatura:

KAISER, Michael. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2006. ISBN 978-80-7008-236-2.

KOLDA, Martin. Problematika tanečního managementu. Magisterská práce, HAMU, 2013.

NÁVRATOVÁ, Jana. Tanec v datech 3, Současný tanec. Praha: Divadelní ústav 2016, ISBN 978-80-7008-405-2.

NEKOLNÝ, Bohumil. Divadelní systémy a kulturní politika. 1. vyd. Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2006. 152 s. ISBN 80-7008-197-X.

ŠESTÁK, Jiří. Divadlo-kultura-podmínky (Osobní zkušenost). Praha: KANT, 2012. ISBN 978-80-7437-079-3.

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast ve výuce. Reflexe semestrální výuky a vytvoření komplexní nabídky uměleckého projektu (nabídkový list včetně portfolia umělce, detailního popisu projektu, finančních nároků, technických parametrů, foto dokumentace a kritické reflexe). Ústní zkouška probíhá formou vědomostního kvízu.

Poznámka

Bez údaje.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů