Marketing 2

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
110M2 zkouška 2 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 1 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Marek ŠULC

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Roman BĚLOR, Marek ŠULC

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce

Obsah

Cíl výuky:

Cílem výuky je seznámit posluchače se základy pokročilého marketingu nejen v obecné podobě, ale zejména v oblasti rychle se rozvíjejících sociálních sítí a digitalizovaného světa, zejména v podmínkách revoluce 4.0 i v aplikovaných formách marketingu v oblasti umělecké / hudební produkce a hudebního provozu. Studenti se naučí používat moderní marketingové metody digitálního světa nejen teoreticky, ale i v praxi, zejména v oblasti hudební a umělecké produkce. Součástí výuky je podrobné vypracování „digitální“ marketingové strategie firmy, instituce nebo projektu.

Tematické okruhy:

  1. Co je digitální /internetový marketing a jaký je jeho historický vývoj a význam
  2. Co jsou tzv. nová média a jaký je jejich význam
  3. Sociální sítě a další důležité nástroje digitálního globalizovaného prostředí
  4. Jaké instrumenty lze v digitálním /internetovém marketingu využít a jaký mají vliv na úspěšnost produktu
  5. Totální marketingový mix – jeho rozbor, možnosti využití a problémy v internetovém prostředí

Výsledky učení

Studenti se seznámí s historií a současností digitálního / internetového marketingu a s nejdůležitějšími osobnostmi této disciplíny. Budou jim zřejmé základní nástroje internetového marketingu, ať už ve formě přípravné, realizační a kontrolní fáze nebo v komplexu tohoto přístupu. Dokáží přesně formulovat prvky totálního marketingového mixu. V závěru semestru budou schopni vypracovat a zdůvodnit podrobnou internetovou / digitální marketingovou strategii vybrané organizace, instituce nebo projektu s důrazem na hodnotu daného produktu i schopnost generovat zisk nebo vysoké procento soběstačnosti. To vše se zaměřením na oblast umění a zejména hudebního provozu se všemi specifiky této oblasti a s ohledem na prostředky a možnosti internetového a interaktivního působení.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. Praha: Management Press, 2005. ISBN 8072611291.

NĚMEC, Robert. Marketing Sales Media [online]. [cit. 2017-01-12]. Dostupné z: http://marketingsales.tyden.cz/rubriky/lide/robert-nemec-digitalni-marketing-neexistuje_413188.html

SMUTNÝ, Leoš. Oboustranná komunikace v digitálním věku. Marketing Journal [online]. 10. 8. 2010. Dostupné z http://www.m-journal.cz/cs/reklama-podpora-prodeje/zajimavosti/oboustranna-komunikace-v-digitalnim-veku__s402x5363.html

KŘIVÁNKOVÁ, Renata. Návrh na rozšíření marketingových aktivit s důrazem na internetový marketing. Diplomová práce. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2014. Vedoucí diplomové práce Mgr. Štěpán Konečný, Ph.D.

Doporučená literatura:

STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3340-8.

JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.

EVANS, Dave; MCKEE, Jake. Social media marketing: the next generation of business engagement. Indianapolis, Ind. : Wiley Pub., 2010. ISBN 9780470634035.

Hodnoticí metody a kritéria

Znalost látky uvedené v anotaci předmětu – 50 % výsledného hodnocení

Vypracování základní marketingové strategie v oblasti digitálního prostředí – 50 % výsledného hodnocení

Další požadavky: povinná účast studenta ve výuce min. 70 %

Poznámka

není

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost TR1-4024
Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18)

(Tržiště 18, Praha 1)
ŠULC M.
08:40–10:10
(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 08:40–10:10 Marek ŠULC Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18)
Tržiště 18, Praha 1
přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů