Hudební management v oblasti zábavního průmyslu 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
110MZP1 zápočet 2 8 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 4 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Marek ŠULC

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Marek ŠULC

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce

Obsah

Cíl výuky:

Cílem výuky je seznámit posluchače se základními definicemi, obsahem a rozsahem pojmu volný čas, zábavní průmysl, show business a dalšími variantami tohoto komplexu. Studenti se seznámí s funkcí a úlohou zábavního průmyslu a místem hudebního průmyslu v této oblasti, jeho celkovým celosvětovým obratem a některými novými trendy souvisejícími s postupující digitalizací. Studenti se naučí základním producentským, marketingovým a propagačním postupům a technologiím při managementu nonartificiální hudby včetně finančního plánu a jeho plnění.

Tematické okruhy:

  1. Definice volného času, „trhu“ volného času, volnočasových aktivit, zábavního průmyslu a showbusinessu
  2. Zábavní průmysl a kreativní průmysly
  3. Vztah nonartificiální a artificiální hudby, technologie a modely
  4. Jednotlivé součásti zábavního průmyslu, synergie a konkurence
  5. Úloha médií v komplexu zábavního průmyslu
  6. Finanční výkony a obraty jednotlivých součástí zábavního průmyslu v ČR a v zahraničí
  7. Open air megakoncerty – specifický typ organizace

Výsledky učení

Student bude umět popsat a analyzovat základní součásti zábavního průmyslu, charakterizovat jeho souvislost s fondem volného času v historických souvislostech a vazbách i otázky vzájemné synergie jednotlivých segmentů showbusinessu včetně jejich konkurence na trhu volného času. Naučí se orientaci v základních technologických, marketingových a finančních postupech v oblasti nonartificiální hudby a získá přehled o vazbách jednotlivých součástí zábavního průmyslu na média. Bude umět vypracovat plán open air koncertu v oblasti tzv. megastar events včetně všech potřebných náležitostí a finančního vyhodnocené takové akce.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

ŽÁKOVÁ, Eva a kol. Kulturní a kreativní průmysly v České republice. Praha: Institut umění –

Divadelní ústav, 2011. ISBN 978-80-7008-009-2.

CIKÁNEK, Martin. Kreativní průmysly, příležitost pro novou ekonomiku. Praha: Institut umění –

Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-274-4.

Webové stránky:

www.ifpi.com

www.osa.cz

www.dilia.cz

Doporučená literatura:

Online zdroje:

Pulling the future forward: The entertainment and media industry reconfigures amid recovery: Perspectives from the Global Entertainment & Media Outlook 2020–2024 [online]. PwC Network, 2020, [cit. 2020-11-30]. Dostupné z: https://www.pwc.com/gx/en/entertainment-media/outlook-2020/perspectives.pdf

Pulling the future forward: The entertainment and media industry reconfigures amid recovery [online]. Statista Research Department, 2016 [cit. 2020-11-30]. Dostupné z: https://www.statista.com/statistics/237769/value-of-the-us-entertainment-and-media-market/

Hodnoticí metody a kritéria

Teoretická část – znalost látky uvedené v anotaci předmětu – 60 % výsledného hodnocení

Vypracování a analýza projektu z oblasti showbusinessu – 40 % výsledného hodnocení

Další požadavky: povinná účast studenta ve výuce min. 70 %

Poznámka

není

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost TR1-4024
Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18)

(Tržiště 18, Praha 1)
ŠULC M.
12:45–13:30
(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 12:45–13:30 Marek ŠULC Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18)
Tržiště 18, Praha 1
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů