Hudební management v oblasti zábavního průmyslu 2

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
110MZP2 zkouška 2 9 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 5 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 40 až 50 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Marek ŠULC

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Marek ŠULC

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce

Obsah

Cíl výuky:

Cílem výuky je pokračovat v seznamování posluchačů s fungováním nejdůležitějších součástí showbusinessu, zejména v oblasti hudby a naučit je některým organizačním technologiím, které jsou společné jak pro oblast nonartificiální, tak artificiální hudby. Studenti se naučí nejdůležitějším producentským, marketingovým a propagačním postupům a technologiím při managementu nonartificiální hudby zejména v oblasti nahrávací činnosti, organizaci velkých turné v rámci ČR i v rámci Evropy včetně všech moderních forem fundraisingu, dokonalému vypracování finančního plánu, jeho plnění a kontrole.

Tematické okruhy:

  1. Vztah nonartificiální a artificiální hudby, technologie a modely fungování
  2. Základní technika fundraisingu v oblasti zábavního průmyslu a showbusinessu
  3. Digitální média v komplexu zábavního průmyslu a showbusinessu
  4. Nahrávací projekty, digitální distribuce, sociální sítě a fan clubs, merchandising

5. 360 deal – historie, funkce a význam

Výsledky učení

Student bude umět analyzovat nejdůležitější součásti zábavního průmyslu a showbusinessu zejména v oblasti hudby. Naučí se klíčové technologické, marketingové a finanční postupy při organizaci rozsáhlých turné a při nahrávací činnosti nonartificiální hudby. Bude umět vypracovat plán fundraisingu v oblasti tzv. megastar events, osvojí si znalost tzv. 360 deal včetně všech náležitostí a vypracování podrobného finančního plánu takové akce.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

ŽÁKOVÁ, Eva a kol. Kulturní a kreativní průmysly v České republice. Praha: Institut umění –

Divadelní ústav, 2011. ISBN 978-80-7008-009-2.

CIKÁNEK, Martin. Kreativní průmysly, příležitost pro novou ekonomiku. Praha: Institut umění –

Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-274-4.

Online zdroje:

NEO, Jesse. Music 101: 360 Record Deal Explained (2020 UPDATED). In: Gemtracks.com [online]. 10. 6. 2016 [cit. 2020-11-30]. Dostupné z: https://www.gemtracks.com/guides/view.php?title=what-is-a-360-record-deal&id=127

www.ifpi.com

www.osa.cz

www.dilia.cz

Doporučená literatura:

Online zdroje:

Pulling the future forward: The entertainment and media industry reconfigures amid recovery: Perspectives from the Global Entertainment & Media Outlook 2020–2024 [online]. PwC Network, 2020, [cit. 2020-11-30]. Dostupné z: https://www.pwc.com/gx/en/entertainment-media/outlook-2020/perspectives.pdf

https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/40237/BPTX_2011_2__0_287136_0_126696.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Pulling the future forward: The entertainment and media industry reconfigures amid recovery [online]. Statista Research Department, 2016 [cit. 2020-11-30]. Dostupné z: https://www.statista.com/statistics/237769/value-of-the-us-entertainment-and-media-market/

Hodnoticí metody a kritéria

Teoretická část – znalost látky uvedené v anotaci předmětu a schopnost její aplikace na domácí i mezinárodní poměry – 40 % výsledného hodnocení.

Vypracování, analýza a zdůvodnění projektu z oblasti showbusinessu, zejména oblast muzikálu, open air megakoncertu nebo dalších nahrávacích akcí. Vypracování tzv. 360 deal projektu; fundraising, marketing, digitální marketing projektu – 60 % výsledného hodnocení.

Další požadavky: povinná účast studenta ve výuce min. 70 %

Poznámka

není

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost TR1-4024
Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18)

(Tržiště 18, Praha 1)
ŠULC M.
12:45–13:30
(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 12:45–13:30 Marek ŠULC Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18)
Tržiště 18, Praha 1
přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů