Úvod do hudební produkce

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
110UHPR zkouška 3 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 54 až 69 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce

Obsah

Cíl výuky:

Předmět navazuje na předchozí předmět Úvod do managementu. Cílem výuky je seznámit studenty s pojmem hudební produkce v jeho obecné i aplikované rovině, ukázat historii prvních producentů a zejména situaci v devatenáctém a dvacátém století. Ukázat na specifičnost produkce v oblasti hudby (veřejný, občanský a soukromý sektor) a analyzovat vztah hudební produkce v jednotlivých žánrech a segmentech hudebního provozu i základní oblasti, v nichž se hudební producent pohybuje. Seznámit studenty se základní strukturou hudební oblasti a jednotlivými institucemi a organizacemi i s principy moderního komplexního producentství v digitální společnosti. Připravit studenty na digitální průmyslovou revoluci 4:0.

Tematické okruhy:

Výsledky učení

Student je seznámen s funkcí a obsahem práce moderního producenta, zná základní instituce a organizace hudebního života v ČR, Evropě i v USA, má znalosti o principech fungování těchto organizací. Má přehled o rozdílech práce producenta ve veřejném, občanském a soukromém sektoru a schopnosti pohybovat se i ve světě moderní digitalizované ekonomiky s jejími vlivy na hudbu samotnou a hudební produkci.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

DOHNALOVÁ, Lenka, BOHÁČOVÁ, Gabriela a ŠTILEC, Jiří. Mezinárodní management v hudebním sektoru [online]. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2018 [cit. 2020-02-19]. ISBN 978-80-7008-409-0. Dostupné z: https://www.idu.cz/cs/publikace/1144-mezinarodni-management-v-hudebnim-sektoru.

DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. 337 s. ISBN 80-86102-53-X.

HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. 1. vyd. Praha: KANT, AMU, 2009. 301 s. Disk. Velká řada; sv. 9. ISBN 978-80-7437-008-3.

KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009. 146 s. ISBN 978-80-7008-236-2.

ŠTILEC Jiří. Úvod do hudebního managementu [elektronická učebnice]. Praha: HAMU, 2011.

Hodnoticí metody a kritéria

Zkouška obsahuje teoretickou znalost jednotlivých segmentů hudebního trhu a průmyslu, znalost mezinárodních i českých korporací a institucí operujících v oblasti hudební produkce, předpoklady a důsledky digitalizace.

Teoretická část 30 % výsledné známky

Povinná účast studentů na přednáškách min. 70 %

Poznámka

není

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů