Úvod do managementu
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
110UMG | zápočet | 3 | 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 57 až 72 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce
Obsah
Cíl výuky:
Cílem výuky je seznámit studenty s pojmem management v jeho obecné i aplikované rovině, ukázat historii prvních manažerských teorií a praxí, vysvětlit rozdíl mezi managementem v oblasti veřejného, občanského a soukromého sektoru a analyzovat základní funkce a úlohu managementu v současnosti v době nastupující digitální ekonomiky. Ukázat na specifičnost managementu v oblasti hudby a analyzovat vztah kulturního a hudebního managementu.
Tematické okruhy:
- Management
- Arts management
- Hudební management
- Struktura hudebního života
- Kde funguje hudební management
- Právně ekonomické předpoklady fungování hudby
- Základní zákonitosti a funkce managementu
Výsledky učení
Student přesně rozliší a definuje obecný a aplikovaný management a dokáže odlišit i management v oblasti hudby a hudebního průmyslu od Arts managementu, zná jednotlivé typy managementu v oblasti veřejné, občanské i soukromé. Student je seznámen i se základními funkcemi managementu od plánování po kontrolu a vedení lidských zdrojů.
Předpoklady a další požadavky
není
Literatura
Povinná literatura:
DRUCKER, Peter Ferdinand. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Překlad Pavel Medek. 2. vydání. Praha: Management Press, 2016. 300 stran. Knihovna světového managementu; sv. 3. ISBN 978-80-7261-397-7.
DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. 337 s. ISBN 80-86102-53-X.
HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. 1. vyd. Praha: KANT pro AMU, 2009. 301 s. Disk. Velká řada; sv. 9. ISBN 978-80-7437-008-3.
KOTLER, Philip, JAIN, Dipak C. a SUVIT MAESINCEE. Marketing v pohybu: nový přístup k zisku, růstu a obnově. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2007. 171 s. Knihovna světového managementu; sv. 21. ISBN 978-80-7261-161-4.
ŠTILEC Jiří, Úvod do hudebního managementu [elektronická učebnice]. Praha: HAMU, 2011.
Základy moderního managementu: 10 nejlepších příspěvků z Harvard Business Review. Překlad Tomáš Piňos. Vydání 1. Praha: Management Press, 2016. 289 stran. Knihovna světového managementu; sv. 41. ISBN 978-80-7261-449-3.
Doporučená literatura a prameny:
FISHER, Mark. Kapitalistický realismus. Praha: Rybka, 2010. 107 s. ISBN 978-80-87067-69-7.
GIBSON, Rowan, ed. Nový obraz budoucnosti: přední osobnosti světového managementu a sociálního myšlení o budoucnosti podnikání, konkurence, řízení a trhu = Rethinking the future: [rethinking business, principles, competition, control & complexity, leadership, markets and the world]. Překlad Pavel Medek. 3., dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007. 261 s. Knihovna světového managementu; sv. 19. ISBN 978-80-7261-159-1.
MAGRETTA, Joan. Co je to management: jaká je jeho úloha a proč je věcí každého z nás. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2004. 206 s. ISBN 80-7261-106-2.
SOTO, Hernando de. Mystérium kapitálu: proč kapitalismus triumfuje na Západě a selhává všude jinde na světě. Vyd. v této podobě 1. Praha: Rybka, 2007. 253 s. ISBN 978-80-87067-20-8.
WEIHRICH, Heinz a KOONTZ, Harold. Management. Překlad Václav Dolanský. Praha: East Publishing, 1998. 659 s. Ars magna. ISBN 80-7219-014-8.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínkou zápočtu je teoretická znalost historie managementu jako vědecké a praktické disciplíny, orientace v základních přístupech v Evropě a v USA a vysvětlení právně ekonomických předpokladů existence hudebního průmyslu na konkrétním příkladu.
Teoretická část 30 %
Povinná účast studentů na přednáškách (konzultacích) min. 70 %
Poznámka
nejsou
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Hudební produkce (Bc) - od 2022/23 (Povinné předměty)