Základy podnikání v hudebním životě 1 - strategický management

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
110ZPH1 zápočet 2 24 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jiří ŠTILEC

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jiří ŠTILEC, Marek ŠULC

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce

Obsah

Cíl výuky:

Cílem výuky je seznámit studenty se strukturou a fungováním kulturních, zejména hudebních organizací v České republice. Studenti se naučí získat přehled právnických forem v neziskovém i soukromém uměleckém sektoru a budou umět analyzovat jejich výhody a nevýhody. Neméně podstatným cílem výuky je seznámit studenty v teoretické rovině se strategickým managementem, který pomůže porozumět fungování a struktuře jednotlivých organizací během navazujícího předmětu Základy podnikání v hudebním životě 2 - strategické plánování.

Tematické okruhy:

  1. Úvod do fungování a struktury kulturních (hudebních) institucí a firem
  2. Právnické formy kulturních organizací
  3. Výhody a nevýhody právnických forem
  4. Úvod do strategického managementu

Výsledky učení

Student získá obecný přehled o fungování hudebního průmyslu v ČR.

Student se dokáže orientovat v možnostech jednotlivých právních forem organizací.

Student získá základní znalosti o strategickém managementu.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

DRUCKER, Peter Ferdinand. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. 2. vydání. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-397-7.

ČASTORÁL, Zdeněk. Strategický management změn a znalostí. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-94-5.

KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 4. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.

Doporučená literatura:

JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.

Hodnoticí metody a kritéria

Vypracování eseje o důležitosti strategického uvažování v kulturních organizacích (do 5 NS) – 20 % výsledného hodnocení

Ústní zkouška z odpřednášené látky – 80 % výsledného hodnocení

Další požadavky: povinná účast studenta ve výuce min. 75 %

Poznámka

není

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost TR1-4024
Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18)

(Tržiště 18, Praha 1)
ŠULC M.
10:20–11:50
(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 10:20–11:50 Marek ŠULC Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18)
Tržiště 18, Praha 1
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů