Sluchový trénink 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
174ST1 | zápočet | 1 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 7 až 12 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra jazzové hudby
Obsah
Předmět Sluchový trénink 1 slouží k procvičení a zdokonalení sluchových schopností studentů. Tento předmět bezprostředně souvisí s předmětem Improvizace jazzových nástrojů, ve kterém jsou sluchové schopnosti velmi podstatnou součástí celkové výbavy studenta.
Student si prakticky procvičí sluchovou identifikaci a intonaci základních hudebních útvarů používaných v jazzové improvizaci, tedy různých typů stupnic, akordů, melodických sekvencí a transkribovaných sól.
Takto specificky trénovaný sluch je základní podmínkou pro vytváření skutečně melodické improvizace, nezávislé pouze na mechanicky zažitých postupech.
V závěru semestru student prokáže, prostřednictvím intonačního cvičení, zvládnutí dílčích úkolů týkajících se intonace a identifikace specifických hudebních útvarů spojených s jazzovou improvizací.
Tematické okruhy:
1.INTERVALY – identifikace a intonace všech intervalů v rámci oktávy a v rozsahu větším než oktáva
2.VŠECHNY ZÁKLADNÍ TYPY SEPTAKORDŮ A JEJICH STUPNICE
3.SYMETRICKÁ ZMENŠENÁ A ZVĚTŠENÁ STUPNICE
4.TYPY DOMINANTNÍCH SEPTAKORDŮ A JEJICH STUPNICE
5.DUROVÁ A MOLLOVÁ PENTATONIKA
Výsledky učení
Student si prakticky procvičil sluchovou identifikaci a intonaci základních hudebních útvarů používaných v jazzové improvizaci. Student zdokonalil své sluchové schopnosti.
Předpoklady a další požadavky
Korekvizity: Hra na nástroj 1, Ansámblová hra 1, Rytmický ansámbl 1, Improvizace jazzových nástrojů 1, Jazzová teorie 1
Literatura
Doporučená literatura:
AEBERSOLD, Jamey. Jazz Ear Training. New Albany: Jamey Aebersold, 1989.
BAKER, David. Advanced Ear Training for Jazz Musicians. Miami, Florida: Studio 224, c/o CPP/BELWIN Inc., 1977.
Zvukové záznamy ve formátu MP3 uložené v soukromém archivu vyučujícího a na Katedře jazzové hudby HAMU:
BEATO, Rick. Seven days to better ear – Ear Training Lesson 1-7.
Hodnoticí metody a kritéria
aktivní účast na cvičeních, student prokáže, prostřednictvím intonačního cvičení, zvládnutí dílčích úkolů týkajících se intonace a identifikace specifických hudebních útvarů spojených s jazzovou improvizací
Další požadavky: docházka minimálně 70%
Poznámka
V PŘÍPRAVĚ
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 10:30–12:00 | Jaromír HONZÁK | Studio TON - Ateliér - malá m. Lichenštejnský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Jazzová hudba (Bc) od 2019/20 (Povinné předměty)
- Jazzová hudba (Bc) od 2024/25 (Povinné předměty)