Televizní adaptace divadelní inscenace 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
201TDD2 | zápočet | 2 | 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 23 až 33 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra činoherního divadla
Obsah
Předmět určený pro magisterský stupeň studia oborů režie a dramaturgie se zabývá komplexně problematikou přenosu divadelní inscenace v televizi - z hlediska historického vývoje, adaptace rozdílných žánrů a stylů, z technického hlediska, základů používání televizních prostředků – kamery, zvuku, střihu, i z hlediska produkčního – organizace, financování, autorská práva, zkoušení, příprava, dokončovací práce, schvalování atd. Předmět bude rozvržen na dva semestry: LS v 1. ročníku a ZS ve 2. ročníku. Druhý semestr bude věnován více praxi, během které projdou pod vedením zkušeného režiséra celým procesem natáčení televizní inscenace.
Odborným garantem je Ondřej Šrámek, který dle potřeby přizve některé režiséry se zkušenostmi v tomto oboru – Polesný, Věrčák, Pokorný.
Výsledky učení
Absolvent*ka předmětu získá zkušenosti s používáním televizních a filmových technologií, stále častěji uplatnitelných i v současném divadle. Dojde u něj*ní k rozšíření kvalifikačních předpokladů pro lepší uplatnění v praxi.
Předpoklady a další požadavky
Ukončení bakalářského stupně studia režie a dramaturgie.
Literatura
Jan Svačina: Televize zve do divadla
Televizní tvorba 1985, č. 3, ČST Praha
Jan Roubal: Hledání jména
(K problematice televizních převodů divadelní inscenace.)
Kontext(y) II. Sborník katedry teorie a dějin dramatických umění Litteraria-Theatralia-Cinematographica. Olomouc, Univerzita Palackého, 2000
Jan Roubal: Pár teoretických poznámek a tezí k audiovizuálním médiím jako paměti divadla
In: Kontext(y) I. Sborník katedry teorie a dějin dramatických umění Litteraria-Theatralia-Cinematographica. Olomouc, Univerzita Palackého, 1999
Jan Roubal: Co s ním? Audiovizuální obraz divadla. Svědectví a legenda? Divadlo ve filmu a televizi III. Olomouc, Univerzita Palackého, 2002
Peter Karvaš: Reštrukturácia umeleckých potrieb a prameny dramatických umění. Bratislava 1982, Výzkumný ústav kultúry v Bratislavě
Eduard Landisch: Dramatická televizní tvorba. Televizní postupy z hlediska hlavního kameramana. AMU, FAMU, SPN 1988
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na seminářích. U dramaturgů*yň hodnocení vypracovaného scénáře na televizní přenos divadelního představení. U režisérů*ek pokusu o jeho praktickou realizaci.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 16:00–17:30 | Ivo Kristián KUBÁK | Učebna teoretických předmětů Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dramaturgie činoherního divadla (M.A.) (Povinné předměty)
- Dramaturgie činoherního divadla (M.A.) (Povinné předměty)