Dialogické jednání a jeho pedagogika 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202DPN1 | zápočet | 2 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Michal ČUNDERLE, Tereza DURDILOVÁ, Boleslav KEPRT, Hana MALANÍKOVÁ, Martina MUSILOVÁ, Jan PUC, Eva SLAVÍKOVÁ, Pavel ZAJÍČEK, Václav ZIMMERMANN
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra autorské tvorby a pedagogiky
Obsah
Studium probíhá v šesti až dvanáctičlenných skupinách rozdělených podle pokročilosti. Nedílnou součástí dialogického jednání jsou pravidelné reflexe - metodou introspekce se adept učí pojmenovávat nejvýznamnější problémy, které plynou z jeho individuálního stavu. Reflexe jsou dále zpracovávány a vyhodnocovány.
Výsledky učení
Dialogické jednání je psychosomatická disciplína, jejímž tvůrcem je prof. Ivan Vyskočil.
U většiny může být:
- cestou sebeobjevování, sebepoznávání, sebepřijetí a seberealizace,
- vytvářením psychosomatické kondice pro tvořivou komunikaci, „vodivější“ empatii,
- prožitím, poznáním a studiem principů dramatické hry,
- prožitím, poznáním a studiem nepředmětného herectví,
- cestou pochopení, „vtělení“ a uskutečnění určité výzvy, otázky, určitého úkolu, textu,
- metodikou zkoušení, hledání, vnímání, všímání si a nalézání.
Předpoklady a další požadavky
Kreativní předpoklady, schopnost analýzy a reflexe.
Literatura
- BUBER, Martin: Já a ty. 1. vydání. Olomouc: Votobia, 1995.
- FINK, Eugen: Oáza štěstí. 1. vydání. Praha: Mladá fronta, 1992.
- VYSKOČIL, Ivan a kol: Dialogické jednání s vnitřním partnerem. 1. vydání. Brno: JAMU, 2004; 2. vydání. Praha: Brkola, 2012. (Zde i další doporučená literatura.)
SBORNÍKY KATEDRY A ÚSTAVU (chronologicky):
- Dialogické jednání jako otevřená otázka (ed. Vyskočilová, Eva). Praha: AMU, 1997.
- Psychosomatický základ veřejného vystupování (eds. Slavíková, Eva a Vyskočilová, Eva). Praha: AMU, 2000.
- Hic sunt leones /o autorském herectví/ (ed. Čunderle, Michal). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU, 2003.
- Herecká propedeutika proč, pro koho a jak? (ed. Čunderle, Michal). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU, 2006.
- Hlas, mluva, řeč / Řeč, mluva, hlas (eds. Čunderle, Michal a Slavíková, Eva). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU, 2006.
- Psychosomatika & Pohyb (eds. Čunderle, Michal, Kratochvílová, Zdenka, Malaníková, Hana a Pulicarová Hamzová, Irena). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU, 2008.
- Osobnostní herectví, osobnostní učitelství (eds. Malaníková, Hana a Pulicarová Hamzová, Irena). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU, 2010.
- Autor – autorství (eds. Čunderle, Michal a Slavíková, Eva). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU, 2010.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou udělovány především na základě vlastního zkoušení v hodinách dialogického jednání. Podmínkou úspěšného absolvování předmětu jsou také dvě písemné reflexe za semestr. Předpokládá se rovněž seznámení s doporučenou literaturou.
Poznámka
Předmět je možno studovat v českém i anglickém jazyce.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 14:00–15:30 | Boleslav KEPRT | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 | ||
Po | 14:00–15:30 | Martina MUSILOVÁ Hana MALANÍKOVÁ |
Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku - 2leté (M.A.) (Povinné předměty hlavní)
- HATP - Autorské herectví (M.A.) (Povinné předměty hlavní)
- HATP - Autorská tvorba a psychosomatika (M.A.) (Povinné předměty hlavní)