Filosofická propedeutika 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202EFO4 | zkouška | 2 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | anglicky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra autorské tvorby a pedagogiky
Obsah
Filosofická propedeutika 2 se zaměřuje na filosofii dialogu a filosofickou antropologii a seznamuje zejména s fenomenologicky, hermeneuticky a dialogicky laděnými filosofiemi.
- Řeč jako zkušenost světa
- Intuice versus jazyk a jeho možnosti.
- Já-Ty, Já-Ono.
- Filosoficko-antropologické aspekty herectví
Výsledky učení
Seznámit posluchače s filosofickým myšlením zvláště v kontextu filosofie hry, herectví, divadla a filosofie tělesnosti.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
Literatura
H. G. Gadamer, Truth and Method (second, revised edn, trans. Revisions J. Weinsheimer and D. G. Marshall) New York: Continuum, 1995. (first published 1960) Part: Ontology of Play
E. Fink,The Oasis of Happiness: Toward an Ontology of Play, Yale French Studies No. 41, Game, Play, Literature: Yale University Press. 1968. p. 19-30.
D. Winnicot, Playing and Reality, London and New York: Routledge, 2005. (first published 1971)
J. Huizinga, Homo Ludens: A Study of the Play-element in Culture. Boston, MA:The Beacon Press, 1950 (first published 1944) 1-49
F. Nietzsche, So spoke Zarathustra, Dover, 1999. (selected stories)
F. Nietzsche, Untimely meditation, Cambridge University Press, 1997. (Part: On Use and Abuse of History for Life)
F. Nietzsche, The Birth of Tragedy, Penguin, 1993. (first three chapters)
M. Buber, I and Thou, Martino publishing, 2010. (first section)
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou udíleny na základě:
účasti a aktivity na přednáškách/seminářích
vypracování semestrální práce
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje