Projekt filmové scénografie 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203PFS2 | zkouška | 3 | 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 44 až 59 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Radmila IBLOVÁ, Jindřich KOČÍ, Ondřej NEKVASIL
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra scénografie
Obsah
Obsahem této semestrální práce je seznámit studenty s filmovou stylizací. Posluchač si po konzultaci s pedagogem vybere krátkou hudební skladbu a na základě konzultací, vytváří návrh uceleného vizuálního konceptu k celé skladbě. Jediným omezením pro studenta je realizovatelnost výtvarných návrhů a natáčení v zadaném čase pro natáčení. Během seminářů jsou na příkladech z české a světové kinematografie rozebrány různé druhy filmové stylizace, a to jak stylizace z hlediska výtvarného řešení, konceptu filmového díla, nebo stylizace ve formě, jakou je celé audiovizuální dílo snímáno.
Zároveň se během konzultací rozebírá na příkladech rozdíl mezi stylizací divadelní a filmovou a prolínání divadelních konceptů do filmového díla.
Výsledky učení
- Student se naučí při tvorbě scénografického návrhu důsledně pracovat s obrazovou stylizací
- Osvojí si dovednost zachycení příběhu pomocí storyboardu.
- Student dokáže samostatně zpracovat a vizualizovat filmový příběh inspirovaný vybranou hudbou..
- Je schopen prezentovat svůj scénografický návrh komisi, detailně popsat jednotlivé výtvarné návrhy a odpovědět na dotazy, prokazující promyšlenost koncepce
Předpoklady a další požadavky
Literatura
Literatura:
ACKLAND-SNOW, Terry. LAYBOURN, Wendy. The Art of Illusion, Production design for Film and Television. Ramsbury: The Crowood Press, 2018. ISBN 978-1785003431.
BLOCK, Bruce. The Visual Story: Creating the Visual Structure of Film, TV and Digital Media. Burlington, MA, Oxford, UK: Elsevier, 2008. ISBN 978-0-240-80799-9.
GLEBAS, Francis. Directing the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation. Burlington, Oxford: Elsevier, 2009. ISBN 978-0-240-81706-8.
HALLIGAN, Fionnuala. The Art of Movie Storyboards: Visualising the Action of the World's Greatest Films. London: Thames and Hudson, 2013. ISBN 978-1781571057.
McIVER, Gillian. Art History for Filmmakers: The Art of Visual Storytelling. London: Bloomsbury Publishing Plc. (Fairchild Books), 2016. ISBN 9781472580658.
SVATOŇOVÁ, Kateřina. Mezi-obrazy: mediální praktiky kameramana Jaroslava Kučery = In between images: cinematographer Jaroslav Kučera's media practices. Překlad Jana Kadrevis. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7004-174-1.
Hodnoticí metody a kritéria
Posluchač zpracovává semestrální práci zadanou vedoucím pedagogem na začátku semestru. Současně je stanoven i minimální rozsah práce nezbytný pro její hodnocení. Během prezentace nejprve student seznámí komisi se svým projektem a pak v detailech popíše jednotlivé výtvarné návrhy a odpoví na dotazy hodnotící komise. Součástí prezentace je projekce stroyboardu. V rámci hodnocení komise klade důraz na kvalitu studentovy práce s prostorem a nabízeným řešením. Práce je prezentovaná kolekcí min. tří barevných perspektivních návrhů formátu A3, které jsou doplněny o story board, který je prezentován jako krátké video. Práce musí být doplněna o vizuální reference prezentované formou výtvarných koláží.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scénografie - Filmová scénografie (M.A.) (Povinné předměty hlavní)