Projekt filmové scénografie 4

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
203PFS4 zkouška 3 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 44 až 59 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Ondřej NEKVASIL

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Radmila IBLOVÁ, Jindřich KOČÍ, Ondřej NEKVASIL

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra scénografie

Obsah

Obsahem této teoretické semestrální práce je seznámit studenty filmové scénografie s prací českých a světových filmových scénografů. Posluchač si po konzultaci s pedagogem vybere osobnost a minimálně jeden z filmů na kterém vybraný filmový scénograf / production designer pracoval.

Kurz obsahuje komentované projekce filmů a jejich rozbor z hlediska výtvarného řešení.

Samotná seminární práce obsahuje stručný životopis filmového scénografa / production designera a dále obsahuje rozbor výtvarného řešení a scénografické koncepce jednoho, nebo více filmů na kterých tento autor pracoval. Součástí předmětu jsou projekce filmů a diskuse nad jejich výtvarným řešením.

Výsledky učení

  1. Student je schopen pozorným sledováním vybraného filmu odhalit, popsat a analyzovat scénografický koncept filmu, okomentovat ho a ohodnotit.
  2. Rozborem práce vybraného filmového scénografa (angl. production designer) na konkrétním filmovém projektu si student osvojuje schopnost reflektovat shlédnuté dílo v písemné podobě.
  3. Student dokáže stručně popsat životopis vybraného filmového scénografa a propojit ho s jeho konkrétními filmovými díly, čímž prokáže znalost historických a kontextuálních souvislostí.
  4. Posluchač je schopný srozumitelně a odborně prezentovat své závěry před hodnotící komisí a odpovídat na dotazy, čímž prokazuje znalost dějin filmu a schopnost teoretické reflexe.

Předpoklady a další požadavky

Ettedgui, P. Production Design and Art Direction. San Francisco, USA: Roto Vision SA, 1998. 208 s. ISBN 0-240-80400-7.

Adam, K. Designs the Movies. London, UK: Thames and Hudson, 2008. 229 s. ISBN 978-0-500-51414-6.

Ludi, T. Designing Film. Berlin: Bertz and Fischer Verlag, 2010. 216 s. ISBN 978-3-86505-197-4.

Starski, A. a Stanislawka, Alan Starski Scenografia, Warszawa, PL: Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2013. 2017 s. ISBN 978-83-932657-2-5.

Ferretti, D. The art of production design. Milano, IT: Electa / Accademia dell'Immagine, 2009. 384 s. ISBN 978-88-370-6744-1.

Halligan, F. Production Design. East Sussex, UK: The Ilex Press Ltd., 2012, 191 s. ISBN 978-1-908150-61-5.

Horton, A. Henry Bumstead and the World of Hollywood Art Direction. Austin, USA: University of Texas Press, 2003. 193 s. ISBN 978-0-292-72228-6.

Literatura

Literatura:

ADAM, Ken. Designs the Movies: James Bond and Beyond. Thames and Hudson, 2008. ISBN 978-0500514146.

ETTEDGUI, Peter. Production Design and Art Direction (Screencraft). Eastbourne: Gardners Books, 1999. ISBN 978-2880463649.

GABELICA, Damir. Scenografija u skici: od Lisinskog do konca XX. stoljeća. Zagreb: Hrvatski Državni Archiv - Hrvatska Kinoteka, 2005. ISBN 9789536005727.

HALLIGAN, Fionnuala. Filmcraft: Production Design. Waltham: Focal Press, 2012. ISBN 978-0240823751.

HORTON, Andrew. Henry Bumstead and the World of Holywood Art Direction. Austin: University of Texas Press, ě003. ISBN 9780292705197.

LUCCI, Gabriele. FERRETTI, Dante. Ferretti. L'arte della scenografia. The art of production design. Milano: Electa & Accademia dell'Immagine, 2004. ISBN 978-8837027728.

LUDI, Toni, ed. Designing Film : Szenenbilder ; Production Designs.Berlin : Bertz + Fischer, 2010. ISBN 978-3-86505-197-4.

MOJŽIŠOVÁ, Iva. Anton Krajčovič: [Monografie]. Bratislava: Pallas, 1975.

STARSKI, Allan. STANISLAWSKA, Irena A. Scenografia. Warszawa: Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2013. ISBN 978-839-402-364-5.

Hodnoticí metody a kritéria

Posluchač zpracovává semestrální práci, kterou dostává zadanou pedagogem na začátku semestru. Během prezentace semestrálních projektů student seznámí komisi se svou semestrální prací a odpovídá na dotazy hodnotící komise. Komise hodnotí obsah semestrální práce a klade důraz na srozumitelnost verbální prezentace studenta. Hodnocena je znalost dějin filmu a schopnost teoretické reflexe filmového díla. Rozsah semestrální práce je min. 15 stran textu včetně obrazových příloh.

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů