Projekt filmové scénografie 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203PFS4 | zkouška | 3 | 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 44 až 59 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Radmila IBLOVÁ, Jindřich KOČÍ, Ondřej NEKVASIL
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra scénografie
Obsah
Obsahem této teoretické semestrální práce je seznámit studenty filmové scénografie s prací českých a světových filmových scénografů. Posluchač si po konzultaci s pedagogem vybere osobnost a minimálně jeden z filmů na kterém vybraný filmový scénograf / production designer pracoval.
Kurz obsahuje komentované projekce filmů a jejich rozbor z hlediska výtvarného řešení.
Samotná seminární práce obsahuje stručný životopis filmového scénografa / production designera a dále obsahuje rozbor výtvarného řešení a scénografické koncepce jednoho, nebo více filmů na kterých tento autor pracoval. Součástí předmětu jsou projekce filmů a diskuse nad jejich výtvarným řešením.
Výsledky učení
- Student je schopen pozorným sledováním vybraného filmu odhalit, popsat a analyzovat scénografický koncept filmu, okomentovat ho a ohodnotit.
- Rozborem práce vybraného filmového scénografa (angl. production designer) na konkrétním filmovém projektu si student osvojuje schopnost reflektovat shlédnuté dílo v písemné podobě.
- Student dokáže stručně popsat životopis vybraného filmového scénografa a propojit ho s jeho konkrétními filmovými díly, čímž prokáže znalost historických a kontextuálních souvislostí.
- Posluchač je schopný srozumitelně a odborně prezentovat své závěry před hodnotící komisí a odpovídat na dotazy, čímž prokazuje znalost dějin filmu a schopnost teoretické reflexe.
Předpoklady a další požadavky
Ettedgui, P. Production Design and Art Direction. San Francisco, USA: Roto Vision SA, 1998. 208 s. ISBN 0-240-80400-7.
Adam, K. Designs the Movies. London, UK: Thames and Hudson, 2008. 229 s. ISBN 978-0-500-51414-6.
Ludi, T. Designing Film. Berlin: Bertz and Fischer Verlag, 2010. 216 s. ISBN 978-3-86505-197-4.
Starski, A. a Stanislawka, Alan Starski Scenografia, Warszawa, PL: Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2013. 2017 s. ISBN 978-83-932657-2-5.
Ferretti, D. The art of production design. Milano, IT: Electa / Accademia dell'Immagine, 2009. 384 s. ISBN 978-88-370-6744-1.
Halligan, F. Production Design. East Sussex, UK: The Ilex Press Ltd., 2012, 191 s. ISBN 978-1-908150-61-5.
Horton, A. Henry Bumstead and the World of Hollywood Art Direction. Austin, USA: University of Texas Press, 2003. 193 s. ISBN 978-0-292-72228-6.
Literatura
Literatura:
ADAM, Ken. Designs the Movies: James Bond and Beyond. Thames and Hudson, 2008. ISBN 978-0500514146.
ETTEDGUI, Peter. Production Design and Art Direction (Screencraft). Eastbourne: Gardners Books, 1999. ISBN 978-2880463649.
GABELICA, Damir. Scenografija u skici: od Lisinskog do konca XX. stoljeća. Zagreb: Hrvatski Državni Archiv - Hrvatska Kinoteka, 2005. ISBN 9789536005727.
HALLIGAN, Fionnuala. Filmcraft: Production Design. Waltham: Focal Press, 2012. ISBN 978-0240823751.
HORTON, Andrew. Henry Bumstead and the World of Holywood Art Direction. Austin: University of Texas Press, ě003. ISBN 9780292705197.
LUCCI, Gabriele. FERRETTI, Dante. Ferretti. L'arte della scenografia. The art of production design. Milano: Electa & Accademia dell'Immagine, 2004. ISBN 978-8837027728.
LUDI, Toni, ed. Designing Film : Szenenbilder ; Production Designs.Berlin : Bertz + Fischer, 2010. ISBN 978-3-86505-197-4.
MOJŽIŠOVÁ, Iva. Anton Krajčovič: [Monografie]. Bratislava: Pallas, 1975.
STARSKI, Allan. STANISLAWSKA, Irena A. Scenografia. Warszawa: Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2013. ISBN 978-839-402-364-5.
Hodnoticí metody a kritéria
Posluchač zpracovává semestrální práci, kterou dostává zadanou pedagogem na začátku semestru. Během prezentace semestrálních projektů student seznámí komisi se svou semestrální prací a odpovídá na dotazy hodnotící komise. Komise hodnotí obsah semestrální práce a klade důraz na srozumitelnost verbální prezentace studenta. Hodnocena je znalost dějin filmu a schopnost teoretické reflexe filmového díla. Rozsah semestrální práce je min. 15 stran textu včetně obrazových příloh.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scénografie - Filmová scénografie (M.A.) (Povinné předměty hlavní)