Filmová scénografie 4

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
203SFM4 zkouška 10 8 hodiny výuky týdně (45 minut), 166 až 216 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Ondřej NEKVASIL

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Radmila IBLOVÁ, Jindřich KOČÍ, Ondřej NEKVASIL

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra scénografie

Obsah

Posluchač zpracovává filmový scénář, delší povídku či novelu odpovídající svým rozsahem celovečernímu filmu. Cílem tohoto zadání je vytvořit komplexní výtvarné řešení pro celý film. Na základě rozboru textu a breakdownu student nejprve vytvoří výtvarnou koncepci filmu podle zadaného dramatického textu. Práce zahrnuje intenzivní využití obrazových referencí a zaměřuje se na zachycení celkového výtvarného vyznění filmu. Prezentace je navržena tak, aby efektivně komunikovala s ostatními členy filmového štábu, včetně kreativních a technických profesí. Tato semestrální práce vyžaduje, aby student maximálně využil poznatky a dovednosti získané v předchozích semestrech, a práce na projektu má být co nejkomplexnější.

Výsledky učení

  1. Student je schopen vytvořit komplexní výtvarnou koncepci celovečerního filmu, která zahrnuje jak exteriérové, tak interiérové dekorace.
  2. Dokáže efektivně využívá poznatky z předchozích semestrů k řešení technických a výtvarných aspektů projektu, včetně tvorby výkresů a perspektiv.
  3. Prokazuje schopnost integrovat obrazové reference do výtvarného návrhu a přizpůsobit je specifickým potřebám filmového projektu.
  4. Posluchač dokáže srozumitelně prezentovat své návrhy a komunikovat s různými členy filmového štábu, čímž zajišťuje úspěšnou realizaci výtvarné koncepce.

Předpoklady a další požadavky

Literatura

Literatura:

ADAM, Ken. Designs the Movies: James Bond and Beyond. Thames and Hudson, 2008. ISBN 978-0500514146.

ETTEDGUI, Peter. Production Design and Art Direction (Screencraft). Eastbourne: Gardners Books, 1999. ISBN 978-2880463649.

GABELICA, Damir. Scenografija u skici: od Lisinskog do konca XX. stoljeća. Zagreb: Hrvatski Državni Archiv - Hrvatska Kinoteka, 2005. ISBN 9789536005727.

HALLIGAN, Fionnuala. Filmcraft: Production Design. Waltham: Focal Press, 2012. ISBN 978-0240823751.

HORTON, Andrew. Henry Bumstead and the World of Holywood Art Direction. Austin: University of Texas Press, ě003. ISBN 9780292705197.

LUCCI, Gabriele. FERRETTI, Dante. Ferretti. L'arte della scenografia. The art of production design. Milano: Electa & Accademia dell'Immagine, 2004. ISBN 978-8837027728.

LUDI, Toni, ed. Designing Film : Szenenbilder ; Production Designs. Berlin : Bertz + Fischer, 2010. ISBN 978-3-86505-197-4.

MOJŽIŠOVÁ, Iva. Anton Krajčovič: [Monografie]. Bratislava: Pallas, 1975.

STARSKI, Allan. STANISLAWSKA, Irena A. Scenografia. Warszawa: Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2013. ISBN 978-839-402-364-5.

Hodnoticí metody a kritéria

Výsledkem práce semestru je klauzurní projekt. Rozsah odevzdané klauzurní práce je zadán na počátku semestru, splnění rozsahu práce z hlediska objemu, je zásadní položkou při hodnocení studenta. Pokud není vypracován celý objem zadání, to znamená jak výtvarná, tak technická část, projekt je hodnocen jako nedostatečný. Kvalita vypracované práce je položkou, která ovlivňuje stupeň hodnocení. Aktivita studenta během semestru je doplňující složkou hodnocení. Během semestru posluchač zpracovává současně několik dalších dílčích úkolů, jejichž splnění je nedílnou součástí hodnocení studenta. Práce je prezentovaná kolekcí barevných perspektivních návrhů, které jsou doplněny o základní půdorysy a řezy klíčových dekorací v odpovídajícím měřítku. Ve specifických případech může být práce doplněna fyzickým modelem. Minimální rozsah odevzdané práce je:

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů