Vizualizace scénografického projektu 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203VSM3 | zkouška | 3 | 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 48 až 63 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Patrik BORECKÝ, Karel ČAPEK, Michal SYROVÝ, Nikola TEMPÍR
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra scénografie
Obsah
Předmět je výrazně individualizovaný na základě konkrétních scénografických projektů a zvolené specializaci (divadelní scénografie, filmová scénografie, kostým a maska).
Předmět má za cíl zlepšit studentovu sebeprezentaci a vizualizace scénografických projektů pro divadlo, film, ale např. i výstavnictví.
Výuka probíhá formou volně navazujících modulů dle předchozích zkušeností a potřeb spojených s realizací akademických projektů studujících. Účast na jednotlivých modulech závisí na předchozích zkušenostech studujících a jejich individuálním zaměřeni:
- Deskriptivní geometrie (historické formy) - její současná aplikace v návaznosti na historické postupy. Kurz zahrnuje výklad a aplikování renesanční a barokní deskriptivní geometrie v návaznosti na architekturu a divadelní prostor.
- Architektura
- Hmotná kultura
- Deskriptivní geometrie - praktická, digitální aplikace.
- Fotografie: vstupní a pokročilý seminář
- Tradiční a Digitální grafické techniky a jejich aplikace (skenování, úprava fotografií, selekce, tvorba tiskových materiálů, sazba a zlom sazby... sazba, prezentace, plakát, portfolio....)
- Photoshop: vstupní a pokročilý seminář
- 3D tisk
- Sketchup
Výsledky učení
Výstup z předmětu je ucelený výtvarný/scénografický projekt – jeho digitální zpracování, nebo portfolio či webová prezentace studenta, která obsahuje školní i mimoškolní projekty.
Studující má podrobný vhled do architektury, slohů, deskriptivní geometrie z dobového, filozofického hlediska.
Získané schopnosti jsou:
-Aplikace postupů deskriptivní geometrie z hlediska projekční práce na základě digitálních technologií.
- Tvorba propagačních materiálů, divadelní plakát, program, portfolio.
- Intenzivní zkušenost s digitálními technikami, jako jsou tradiční a digit. fotografie, její použití v umělecké, divadelní - propagační - praxi.
- Digitální technologické postupy v rámci přípravné, dokumentační fáze akademického projektu.
Předpoklady a další požadavky
- Základní znalosti PC.
- Pomůcky: PC a příslušný software, 3D tiskárny, fotoaparát.
Literatura
BERAN, Vladimír a kol. Aktualizovaný typografický manuál. Rev. 6. vyd. Praha: Kafka design, 2012. ca 160 s. v různém stránkování. ISBN 978-80-260-7606-3.
manuály a tutoriály k příslušným software
Manuály výše uvedených gr. programů a techniky, odborné fotografické publikace.
Hodnoticí metody a kritéria
Povinná aktivní účast na výuce na 4 konzultacích teoreticky laděného předmětu (např.:deskr. geom.)
Povinná pravidelná účast na konzultacích, bude individuálně posouzena pedagogem na základě předchozích zkušeností studenta/ky, získaných během BA studia.
Pravidelné konzultace a vypracování doprovodné dokumentace digitálního a technického rázu připravovaných akademických projektů, případně konzultace digitálních a technických postupů v rámci individuálních projektů studenta/ky.
Prezentace doprovodných materiálů v rámci klauzurní výstavy.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Pá | 14:00–17:00 | Nikola TEMPÍR | Počítačová učebna S105 (DAMU) Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scénografie - kostým a maska (M.A.) (Volitelné předměty)
- Scénografie - Divadelní scénografie (M.A.) (Povinné předměty)
- Scénografie - Filmová scénografie (M.A.) (Povinné předměty)
- Scénografie - Kostým a maska (M.A.) (Povinné předměty)