Možnosti textu 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204ALMT2 | zápočet | 2 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra alternativního a loutkového divadla
Obsah
V tomto semináři je důraz kladen na schopnost vědomé práce s variabilitou textu, a to především ve vztahu k ostatním složkám uměleckého díla. Student si zvolí jedno téma pro celý semestr. Při jeho výběru může vycházet z analýzy situace v nejširším slova smyslu (např. s využitím audiovizuální tvorby nebo dalších druhů umění, dokumentárních zdrojů, atp.). Dále pracuje s textem v rovině interakce jednotlivých složek komplexního uměleckého díla a vytváří celistvý koncept. Na konci semestru připravený koncept odprezentuje. Předmětem hodnocení je nejen samotné dílo, ale i schopnost sebeprezentace jeho tvůrce. Při práci na textovém materiálu se mnohem více, než narativní/dramatická linie, sleduje schopnost/způsob kladení a konfrontování jednotlivých elementů. Primární není dramatická stavba, ale princip zobrazování, zrcadlení a hry. Předmětem studia je tedy mnohem spíše, než samotná existence textového materiálu (zaznamenaného v písemné formě) textura celého uměleckého díla.
Způsob vedení semináře: heuristická metoda, v níž důležitou roli sehrává vzájemná reflexe jednotlivých tvůrčích výstupů. Pedagog poskytuje studentům zpětnou vazbu a podle potřeby doporučuje kontakt s ostatními vyučujícími.
Výsledky učení
Absolvent:
- je schopen vyjádřit své osobní téma jako divadelní událost, kterou reflektuje písemnou formou,
- popisuje a charakterizuje souvztažnost jednotlivých složek uměleckého díla a to především z perspektivy využitelnosti textového materiálu,
- dokáže rozpoznat jeho obrazovou hodnotu, čehož vědomě využívá v procesu zkoumání a tvarování zamýšleného artefaktu.
Předpoklady a další požadavky
Nezbytným předpokladem pro účast v tomto semináři je schopnost autorského písemného projevu.
Literatura
Barbara Probst. Ostfildern: Hatje Cantz Verlag, 2013. 190 s. ISBN 978-3-7757-3711-1.
Lola běží o život [Lola rennt] [film]. Režie a scénář Tom TYKWER. Německo, Prokino Filmverleih, 1998.
PETŘÍČEK, Miroslav. Myšlení obrazem: průvodce současným filozofickým myšlením pro středně pokročilé. Praha: Herrmann a synové, 2009. 201 s. ISBN 978-80-87054-18-5.
Hodnoticí metody a kritéria
Hodnocení se zakládá na průběžných tvůrčích výsledcích jednotlivých písemných prací a z aktivní účasti na semináři. Důraz je kladen na schopnost samostatné, kreativní práce s textovým materiálem při přípravě inscenace. Minimální účast na semináři je 75%.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Alternativní a loutkové divadlo (M.A.) (Povinně volitelné předměty)