Autorský umělecko-pedagogický projekt 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
205AUPP1 zápočet 3 6 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 20 hodin (60 minut) praxe nebo samostatné práce ve škole za semestr, 51 až 66 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Ivana SOBKOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Roman ČERNÍK, Nina MARTÍNKOVÁ, Radek MARUŠÁK, Jaroslav PROVAZNÍK, Kateřina SCHWARZOVÁ, Ivana SOBKOVÁ

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra výchovné dramatiky

Obsah

Autorský umělecko-pedagogický projekt může mít jednu z těchto podob:

  1. divadelní nebo recitační inscenace se skupinou dětí nebo mládeže, dětským nebo středoškolským souborem;
  2. dramatickovýchovný projekt – série dílen nebo lekcí spojených společným tématem, látkou nebo výukovým záměrem v oblasti dramatických dovedností; může mít formu cyklu dílen, na sebe navazujících lekcí, vícedenního soustředění, série dramatických aktivit ve vyučování některému výukovému předmětu (literatura, historie, občanská výchova atp.) nebo průřezového tématu z RVP; celkový rozsah musí být minimálně 8 výukových jednotek, v případě víkendové dílny musí být tato realizována alespoň dvakrát; projekt může být realizován nejen s dětmi a mládeží, ale i s jinými věkovými skupinami;
  3. divadelní projekt orientovaný na děti a mládež, případně na jiné skupiny s důrazem na výchovný aspekt; může mít formu divadla ve výchově a vzdělávání, divadla fóra, divadla site-specific nebo divadelní inscenace určené speciálně dětem; posluchač, který přihlašuje divadelní projekt předpokládající spolupráci dalších dospělých v pozici herců, přednašečů, interpretů apod., musí vycházet z vlastní koncepce a mít po dobu přípravy a provedení rozhodující podíl na jeho vytváření.

Cíle předmětu:

  1. Ověření dovedností a vědomostí z oblasti didaktiky dramatické výchovy a dalších předmětů, které posluchač získal v průběhu studia.
  2. Příprava autorského projektu.
  3. Realizace projektu.

Součástí tohoto předmětu jsou pravidelné semináře, na nichž posluchači konzultují průběh přípravy a realizace projektu.

Při tvorbě a realizaci projektu uplatňuje student i znalosti a dovednosti získané v bakalářském studiu. V případě, že posluchač v bakalářském stupni studia realizoval interní dramatickovýchovný projekt (B), musí si zvolit buď projekt A, nebo projekt C.

Ať už se posluchač rozhodne pro jakýkoliv typ projektu, musí to být projekt v maximální míře autorský.

Tematické okruhy:

  1. Výběr typu projektu.
  2. Shromažďování materiálů, primární a sekundární literatury.
  3. Koncipování a plánování projektu; konzultování projektů kolegů.

Výsledky učení

Student:

Předpoklady a další požadavky

Nejsou.

Literatura

Povinná literatura:

Doporučená literatura:

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě písemného záznamu přípravy vlastního projektu a aktivity na seminářích.

Během semestru je vyžadována samostatná četba a aktivní účast v diskusích na seminářích.

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů