Inscenační práce s dětmi a mládeží 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205IPBK1 | zápočet | 2 | 10 hodiny DÍLEN za celý semestr (45 minut), 15 hodin (60 minut) praxe nebo samostatné práce ve škole za semestr, 28 až 38 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra výchovné dramatiky
Obsah
Student připravuje a realizuje svůj inscenační projekt. Průběžně konzultuje jednotlivé fáze inscenačního procesu se svou skupinou dle pedagogem zadaných průběžných úkolů a aktuálních potřeb a problémů, které inscenační proces přináší. Konzultace mohou probíhat dle potřeb skupinově, individuálně i formou přítomnosti pedagoga přímo při práci studenta s jeho skupinou.
Sylabus:
- Charakteristika konkrétní skupiny, která se inscenačního procesu účastní (potřeby skupiny, věk, mentalita, zaměření, vlastnosti, schopnosti, dovednosti, zkušenosti).
- Výběr a základní charakteristika textového východiska, příp. tématu (téma a myšlenka, děj, čas, místo, postavy, kompozice, motivy a situace, žánr a styl).
- Dramaturgicko-režijní koncepce.
- Inscenační plán, vize, volba metod a technik.
- Průběžná práce na inscenaci se skupinou dětí nebo středoškoláky.
Výsledky učení
- Student získává vlastní zkušenost s inscenační tvorbou s možností proces konzultovat, průběžně reflektuje jednotlivé etapy práce.
- Student připraví pro konkrétní skupinu dlouhodobý inscenační plán na základě analýzy skupiny a zvolené předlohy/tématu a zvolí vhodné metody a techniky k jeho realizaci.
- Student analyzuje průběžně výsledky inscenačního procesu a volí vhodné strategie dalšího postupu.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Povinná literatura:
- CÍSAŘ, Jan. Základy činoherní režie. Vyd. 1. Praha: Horizont, 1984. 136 s.
- CÍSAŘ, Jan. Základy dramaturgie. I, Dramaturgicko-režijní koncepce. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986. 114 s.
- KOVALČUK, Josef. Téma: autorské divadlo. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2009. 171 s. ISBN 978-80-86928-61-6
- VOSTRÝ, Jaroslav. Režie je umění. Vyd. 2. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Divadelní fakulta, 2009. 265 s. ISBN 978-80-7331-148-3
Doporučená literatura:
- HAVELKA, Jiří. Zmrazit čerstvé ovoce : útržky úvah o divadelní zkoušce. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2012. 185 s. ISBN 978-80-7331-222-0
- HYVNAR, Jan. Herec v moderním divadle : vize, metody a techniky herectví 20. století. 1. vyd. [Praha]: Pražská scéna, 2000. 291 s., [32] s. obr. příl. ISBN 80-86102-07-6
- ROSTAIN, Michel. Deník zkoušek Tragédie Carmen Petera Brooka. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. 128 s. ISBN 978-80-7331-275-6
- ADÁMEK, Jiří. Théâtre musical : divadlo poutané hudbou. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2010. 207 s. ISBN 978-80-7331-191-9
- Dětská scéna – přílohy Tvořivé dramatiky (scénáře + metodické poznámky ke scénářům a inscenačnímu procesu)
- Recenze z divadelních přehlídek dostupné na http:/www.drama.cz
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě průběžných konzultací procesu, inscenačního plánu a záznamu dosavadní práce na inscenaci (příp. videozáznam z inscenačního procesu).
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dramatická výchova bakalářské kombinované (Povinně volitelné předměty)