Inscenační práce s dětmi a mládeží 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205IPBK2 | zápočet | 2 | 10 hodiny DÍLEN za celý semestr (45 minut), 15 hodin (60 minut) praxe nebo samostatné práce ve škole za semestr, 28 až 38 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra výchovné dramatiky
Obsah
Student průběžně realizuje a konzultuje svůj inscenační projekt dle aktuálních potřeb a problémů, které inscenační proces přináší. Konzultace mohou probíhat skupinově, individuálně i formou přítomnosti pedagoga přímo při práci studenta s jeho skupinou.
Sylabus:
- Plán další práce na inscenaci (na základě záznamu dosavadního průběhu a stavu/fáze inscenačního procesu).
- Průběžná práce na inscenaci se skupinou dětí nebo středoškoláků.
- Prezentace inscenace (veřejné či interní vystoupení, příp. videozáznam vzniklého jevištního tvaru) a jeho reflexe (umělecká a výchovně-vzdělávací kritéria).
- Analýza a interpretace inscenačního procesu (koncepce inscenační práce versus realita, závěry pro další vlastní práci a inscenační praxi).
Výsledky učení
Student:
- získal ucelenou zkušenost s inscenační tvorbou s možností proces konzultovat, reflektuje jednotlivé etapy práce i výsledný produkt/inscenaci,
- připravený dlouhodobý inscenační plán zrealizuje a v průběhu tvorby přizpůsobí a upraví podle aktuálních potřeb skupiny,
- na základě analýzy inscenačního procesu a inscenace vyvozuje/plánuje další strategie práce na inscenaci i pro svou budoucí inscenační tvorbu.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Povinná literatura:
- CÍSAŘ, Jan. Základy činoherní režie. Vyd. 1. Praha: Horizont, 1984. 136 s.
- CÍSAŘ, Jan. Základy dramaturgie. I, Dramaturgicko-režijní koncepce. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986. 114 s.
- KOVALČUK, Josef. Téma: autorské divadlo. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2009. 171 s. ISBN 978-80-86928-61-6
- VOSTRÝ, Jaroslav. Režie je umění. Vyd. 2. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Divadelní fakulta, 2009. 265 s. ISBN 978-80-7331-148-3
Doporučená literatura:
- HAVELKA, Jiří. Zmrazit čerstvé ovoce : útržky úvah o divadelní zkoušce. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2012. 185 s. ISBN 978-80-7331-222-0
- HYVNAR, Jan. Herec v moderním divadle : vize, metody a techniky herectví 20. století. 1. vyd. [Praha]: Pražská scéna, 2000. 291 s., [32] s. obr. příl. ISBN 80-86102-07-6
- ROSTAIN, Michel. Deník zkoušek Tragédie Carmen Petera Brooka. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. 128 s. ISBN 978-80-7331-275-6
- ADÁMEK, Jiří. Théâtre musical : divadlo poutané hudbou. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2010. 207 s. ISBN 978-80-7331-191-9
- Dětská scéna – přílohy Tvořivé dramatiky (scénáře + metodické poznámky ke scénářům a inscenačnímu procesu)
- Recenze z divadelních přehlídek dostupné na http:/www.drama.cz
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě průběžné konzultace, prezentace inscenace (veřejné či interní vystoupení, příp. videozáznam vzniklého jevištního tvaru) a jeho reflexe.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dramatická výchova bakalářské kombinované (Povinně volitelné předměty)