Seminář sebereflexe 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205SSE1 | zápočet | 1 | 10 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 18 až 23 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra výchovné dramatiky
Obsah
Jednosemestrální povinný předmět zaměřený na sebereflexi budoucího/stávajícího pedagoga esteticko- a umělecko-výchovně zamřeného oboru, a to zejm. z hledisek osobnostních předpokladů pro výkon této profese a sociálních dovedností vztažených k výkonu profese.
- Reflexe konceptu vlastního socioprofesního já.
- Osobní scéničnost.
- Já jako člen skupin
- Já jako pedagog.
Výsledky učení
- Student definuje sebe samého v položkách kvalit učitele dramatické výchovy/divadelního pedagoga.
- Student získává zpětné vazby týkající se jeho socioprofesního profilu od spolužáků a reflektuje je.
- Student přenáší tyto poznatky jednoduchými formami transferu do své praxe.
- Zkouší/upevňuje/zdokonaluje dle potřeb skupiny vybrané personální a sociální dovednosti potřebné pro výkon profese.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
Literatura
HERMOCHOVÁ, Soňa. Sociálně psychologický výcvik: Příspěvek sociální psychologie k metodice práce s přirozenou skupinou. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982. 210 s.
KŘÍŽ, Petr. Kdo jsem, jaký jsem: Aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí. Kladno: AISIS, 2006. 146 s. Ed. Dokážu to? 136 s. ISBN 80-239-4669-2
VALENTA, Josef. Učit se být: Témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. 2. vyd. Praha: Agentura STROM - Mgr. Daniel Hrubý; AISIS, 2003. 96 s. ISBN 80-86106-10-1
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. 190 s. ISBN 80-7315-082-4.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínka úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje