Divadlo a výchova
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205TEDV | zápočet | 2 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra výchovné dramatiky
Obsah
Cílem předmětu je rozšíření vědomostí a anglické oborové terminologie v oblasti dramatické výchovy, divadla, výchovy a vzdělávání v českém i zahraničním kontextu – formy, možnosti, jazykové odlišnosti. Studenti zhlédnou několik inspirativních záznamů různých podob divadla ve výchově a nastudují odborný text, nad kterým povedou diskusi.
Předmět je vyučován v anglickém jazyce.
Tematické okruhy:
- Teorie divadla a výchovy.
- Smysl a funkce dramatické výchovy.
- Formy dramatické výchovy a divadla ve výchově.
- Divadlo hrané dětmi a mládeží v ČR i ve světě.
Výsledky učení
Student:
- zná základní principy dramatické výchovy a teorii divadla a výchovy/dramatické výchovy;
- hodnotí zhlédnutý záznam inscenace divadla ve výchově s využitím adekvátního odborného jazyka;
- orientuje se ve vybraných formách dramatické výchovy v ČR i ve světě;
- orientuje se v české i zahraniční scéně festivalů a přehlídek divadla hraného dětmi a mládeží;
- disponuje oborovou slovní zásobou v anglickém jazyce.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Povinná literatura:
- PÉREZ VALVERDE, Cristina. Theatre in Education (TIE) in the context of Educational Drama. Lenguaje y textos. [online] 2003, 20: 7-19. ISSN: 1133-4770. Dostupné online: http://hdl.handle.net/2183/8198
- ÜSTÜNDAĞ, Tülay. The advantages of using drama as a method of education in elementary schools. [online] 1997 Dostupné z: http://dergipark.gov.tr/download/article-file/88128
- CHOU, Shiao-Yuh. Drama Teaching: Drama? Or Pedagogy? [online] Dostupné z: http://eplus.asia.edu.tw/assets/attached/432/original/Drama%20Teaching%20-%20Drama%20Or%20Pedagogy.pdf
Doporučená literatura:
- ANDERSON, Michael ed., CAMERON, David ed., SUTTON, Paul ed. Innovation, Technology and Converging Practices in Drama Education and Applied Theatre. Vyd. 1. Routledge. 2014. 166 s. ISBN 978-1138803190
- BOAL, Augusto. The Theatre of the Oppressed. 3. vyd. London: Pluto Press, 1979. 240 s. ISBN 978-0745316574
- WAGNER, Betty Jane. Dorothy Heathcote: Drama as a Learning Medium. Heinemann, Revised, Subsequent edition, 1999. 260 s. ISBN 978-1893056008.
Hodnoticí metody a kritéria
Rešerše odborného anglického textu a jeho následné představení na kolokviu, minimální účast 75 %.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dramatická výchova dvouleté prezenční magisterské (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)