Mezinárodní perspektivy managementu živého umění
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206EIP | zápočet | 2 | 12 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
I. Současná kultura ve Velké Británii:
- Pohled na aktuální dynamiku současných uměleckých institucí ve Velké Británii se zvláštním zaměřením na nabídku Performing Arts ve všech měřítcích od národních až po místní organizace. Jak vypadá celkový ekosystém? Jak se daří produkčním společnostem, jako je divadlo nové dramatiky Menagerie a místům, jako je The Cambridge Junction (hudba, divadlo a tanec) přežívat a prospívat?
II. Financování kultury a kulturní politika ve Spojeném království a v Evropě:
- Financování kultury se vyvíjí a princip „přežití nejschopnějších“ je ve všech oblastech živého umění kombinován se snahou o „rozmanitost a inkluzi“. Jaké jsou nové priority a zájmy finančních podporovatelů – zejména hlavního poskytovatele grantů a dotací ve Spojeném království - Arts Council England?
III. Umění jako podnikání? Klíčová hodnota umění:
- Co diváky láká na živém umění? Jak si je přitáhneme, vychováme a uchováme? Jaká je hodnotová nabídka každé organizace a projektu, které produkují, a jak tuto nabídku 'prodávají' umělcům, publiku, sponzorům a podporovatelům?
IV. Obchodní modely pro umělecké organizace:
- Jaké nové obchodní modely se v nově se formujícím ekosystému nabízejí pro organizace v performing arts? Podíváme se na nedávné příklady z celé Evropy shromážděné prostřednictvím projektu New Business Model Initiative organizace Trans Europe Halles, včetně příkladů expanze do oblasti vzdělávání skrze umění.
V. Festivaly – management festivalů a diváci:
- Pohled na řízení festivalů různých měřítek od The Edinburgh Fringe po Glastonbury, včetně pořádání univerzitních festivalů a komunitních oslav. Jaké jsou výzvy a příležitosti v managementu publika, umělců a financí?
VI. Turné a spolupráce – národní a mezinárodní projekty:
- Turné ve Velké Británii a po celé Evropě. Jaké jsou příležitosti a výzvy koprodukcí a zájezdových turné nových inscenací a dalších projektů v Performing Arts na festivalech a při krátkodobých hostováních? Jak jsou financovány, uváděny na trh a řízeny logisticky?
Výsledky učení
Student získá přehled o aktuálních tématech v různých oblastech managementu performing arts ve Spojeném království.
Předpoklady a další požadavky
Znalost základní teorie managementu umění a kulturní politiky.
Literatura
Langley, D., Royce, S.:Business planning guidance for arts and cultural organisations (dostupné v e-knihovně KP DAMU)
Bourne, P.: Arts and Business, rozhovor in Moderní řízení, červenec - srpen 2017 (dostupné v e-knihovně KP DAMU)
Hodnoticí metody a kritéria
K úspěšnému splnění předmětu je student povinnen:
- aktivně se zúčastnit alespoň 5 ze 6 seminářů,
- odevzdat seminární práci.
Poznámka
Nejsou.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
21.10.2024 | 10:30–16:00 | Paul BOURNE | Kancelář tajemnice katedry Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 | ||
04.11.2024 | 10:30–12:30 | Paul BOURNE | ONLINE | paralelka 1 | ||
11.11.2024 | 15:00–17:00 | Paul BOURNE | ONLINE | paralelka 1 | ||
18.11.2024 | 15:00–17:00 | Paul BOURNE | ONLINE | paralelka 1 | ||
25.11.2024 | 15:00–17:00 | Paul BOURNE | ONLINE | paralelka 1 | ||
06.12.2024 | 10:30–16:00 | Paul BOURNE | Kancelář tajemnice katedry Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Management umění (M.A.) (Povinně volitelné předměty)
- Produkce - Producentství (M.A.) (Povinně volitelné předměty)