Prezentační a mediální dovednosti 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206EPM1 | zápočet | 2 | 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 23 až 33 hodin domácí příprava | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
- Role médií v současném světě.
- Jak dosáhnout pozitivních výsledků při komunikaci s médii.
- Vztah formy a obsahu novinářského sdělení.
- Hlavní rizika při komunikaci s médii.
- Jak reagovat na nečekanou otázku.
- Jak se vyhnout odpovědi na otázku.
- Komunikace v krizových situacích.
Výsledky učení
- Seznámit posluchače s hlavními zásadami novinářského vidění světa.
- Naučit posluchače správným návykům při komunikaci s médii.
- Seznámit posluchače s riziky, která vyplývají z komunikace s médii, a naučit je, jak těmto rizikům čelit.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
Literatura
Allhoff, D., Allhoff W.: Rétorika a komunikace, Grada, Praha 2008
Borg, J.: Umění přesvědčivé komunikace, Grada, Praha 2007
Ehrenborg, J. - Mattock, J.: Přesvědčivé vystupování, Management Press, Praha 1995
Hurst, B.: Encyklopedie komunikačních technik, Grada, Praha 1994
Kraus, J. : Rétorika a řečová kultura, UK v Praze, Nakl. Karolinum, Praha 2004
Kunczik, M.: Základy masové komunikace, Praha, Karolinum 1995
McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace, Portál, Praha 1999
Nöllke, C.: Umění prezentace, Grada, Praha 2004
Watson, J.: Media Comunication; An Introduction to Theory and Process, Macmillan Press Ltd., London 1998
McLuhan, M.: Jak rozumět médiím, Odeon, Praha 1991
McLuhan, M.: Člověk, média a elektronická kultura, Jota, Brno 2000
Medlíková, O., Přesvědčivá prezentace, Grada Praha 2010
Ramonet, I.: Tyranie médií, MF, Praha 2003
Šmajsová-Buchtová, B.: Vážnost mluveného slova, Grada Publishing, Praha 2010
Špačková, A.: Moderní rétorika, Grada, Praha 2006
Vymětal, J.: Průvodce úspěšnou komunikací, Efektivní komunikace v praxi, Grada, Praha 2008
Hodnoticí metody a kritéria
- Kredity jsou uděleny na základě aktivity na seminářích.
- Během semestru se od posluchačů očekává základní přehled o událostech, které jsou v daném období prezentovány tištěnými a elektronickými médii na celostátní úrovni.
- Podmínky úspěšného absolvování předmětu: aktivní účast na seminářích.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje