Projekt - produkce 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206EPO2 | zkouška | 10 | 10 hodiny výuky týdně (45 minut), 145 až 195 hodin domácí příprava | anglicky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Výuka probíhá na základě schváleného a obhájeného magisterského projektu, kterým se posluchač ucházel o přijetí do magisterského studia. Projektem je zpravidla teoretický výkum specifické oblasti z oblasti produkování, managementu či administrování umělecké činnost. Základem je výzkumná práce studenta pod vedením odborníka z řad pedagogického sboru katedry. Výsledky svého uměleckého / výzkumného / vývojového úkolu obhajuje student po prvním semestru prostřednictvím prezentace průběžných výsledků před komisí, na konci druhého semestru pak v rámci veřejné prezentace.
Výsledky učení
Cílem předmětu je rozvíjení kreativity, znalostí, zkušeností a schopnosti samostatného uvažování studentů a zvyšování jejich kompetencí ve výzkumné činnosti.
Předpoklady a další požadavky
206OP1 Projekt - produkce 1
Literatura
Divadelní producentství:
- ADORNO, Theodor W.: Schéma masové kultury, OIKOYMENH, Praha, 2009
- ADORNO, Theodor W., HORKHEIMER Max: Dialektika osvícenství, OIKOYMENH, Praha, 2009
- ARENDTOVÁ, Hannah: Krize kultury, Mladá fronta, Praha, 1994
- BENJAMIN, Walter: Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, in Výbor z díla I, Literárněvědné studie, OIKOYMENH, Praha, 2009
- HABERMAS, Jürgen: Strukturální přeměna veřejnosti, Filosofia, Praha, 2000
- NÜNNING, Ansgar (ed.): Lexikon teorie literatury a kultury, Host, Brno, 2008
Arts management a arts marketing:
- BYRNES, William J., Management and the Arts, 3. vyd., Focal Press, 2003,ISBN: 0-240-80537-2
- KOTLER, Philip, SCHEFF, Joanne, Standing room only, Harvard Bussiness school press 1997, ISBN: 0-87584-737-4
- SCHEFF BERNSTEIN, Joanne: Arts Marketing Insights: the dynamics of building and retaining performing arts audiences, San Francisco 2007, ISBN: 978-0-7879-7844-0
- COLBERT, Francois: Marketing culture and the arts, Montreal 2007, ISBN: 978-2-9808602-1-8
- DVOŘÁK, Jan: Kreativní management pro divadlo, Praha, 2004, ISBN: 80-86102-53-X
- DVOŘÁK, Jan: Malý slovník managementu divadla, Praha 2004, ISBN: 80-86102-49-1
- FREY, Petr: Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů, Praha, 2008, ISBN: 978-80-7261-160-7
- JOHNOVÁ, Radka: Marketing umění a kulturního dědictví, Praha 2007, ISBN: 978-80-245-1276-1
- KAISER, Michael M.: Strategické plánování v umění: praktický průvodce, Praha 2009, ISBN: 978-80-7008-236-2
- KAISER, Michael M.: The Art of the Turnaround: Creating and Maintaining Healthy Arts Organizations, Brandeis University Press, 2008, ISBN 978-1584657354
- KESNER, Ladislav: Marketing a management muzeí a památek, Praha 2005, ISBN: 80-247-1104-4
- KOTLER, Philip: Standing room only: strategies for marketing the performing arts, Boston 1997, ISBN 0-87584-737-4
- NEWMAN, Danny: Subscribe Now!: Building Arts Audiences Through Dynamic Subscription Promotion, Theatre Resource Group, ISBN: 978-09-3045-201-8
Ekonomika, právo a provozování divadla:
- HAGOORT, Giep: Umělecký managment v podnikatelském stylu, AMU, edice DISK 2009. ISBN 978-80-7437-008-3
- SYNEK, M. a kol.: Manažerská ekonomika, Grada Publishing, a. s., Praha 2007. ISBN 978-80-247-1992-4
- SYNEK, M. a kol.: Podniková ekonomika, C. H. Beck, Praha 2006. ISBN 80-7179-892-4
- REKTOŘÍK, J. a kol.: Organizace neziskového sektoru, základy ekonomiky, teorie a řízení, EKOPRESS, s. r. o., Praha 2007. ISBN 978-80-86929-25-5
- GREGORINI, Bedřich, GREGORINI, Jindřich, SRSTKA, Jiří: Základy divadelní činnosti Praha: AMU 2007, ISBN 78-80-73331-093-6
- VÍTEK, Svetozar: Řízení a organizace divadla Praha : Stát. pedag. nakl. 1986, 17-038-86
- KOTLER,Philip: Marketing Managment Analýza, plánování, realizace a kontrola, Victoria Publishing 1991, ISBN 80-85605-08-2
- HENDRYCH, Dušan a kolektiv: Správní právo, nakladatelství C.H.Beck, 7.vydání, Praha 2009
- ŠVESTKA, Jiří a kolektiv: Občanské právo hmotné 1-3, nakladatelství ASPI, Praha 2009
Zákony ve znění pozdějších předpisů:
- 218/2000 Sb. Zákon o rozpočtových pravidlech a změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla)
- 219/2000 Sb. Zákon o majetku České republiky
- 320/2001 Sb. Zákon o finanční kontrole
- 137/2006 Sb. Zákon o veřejných zakázkách
- 563/1991 Sb. Zákon o účetnictví
- 499/2004 Sb. Zákon o archivnictví a spisové službě
- 586/1992 Sb . Zákon o dani z příjmů
- 235/2004 Sb. Zákon o DPH
- 248/1995 Sb. Zákon o obecně prospěšných společnostech
- 563/1991 Sb. Zákon o účetnictví
- Vyhláška 504/2002 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví
- Vyhláška 500/2002 Sb., „ dtto “
- Vyhláška 505/2002 Sb., „ dtto “
- Vyhláška 507/2002 Sb., „ dtto “
- České účetní standardy č. 401-414
Další zdroje individuálně doporučí garant jednotlivého projektu z řad pedagogů specializace.
Hodnoticí metody a kritéria
K úspěšnému zakončení předmětu je nutno splnit následující požadavky.
Průběžně konzultovat práci s určeným pedagogem a účastnit se společných seminářů.
Na závěr semestru proběhne povinná veřejná prezentace dle následujících kritérií:
- každý student prezentuje závěry svého celoročního magisterského projektu, které v rámci hlavního předmětu průběžně řešil a konzultoval;
- prezentace má rozsah minimálně 15 a maximálně 20 minut a její náplní je shrnutí získaných poznatků a vyvozené závěry, ale i informace o procesu řešení práce;
- formální kvalita prezentace je, vedle obsahové, také kritériem závěrečného hodnocení předmětu.
NEJPOZDĚJI JEDEN MĚSÍC PŘED termínem veřejných prezentací (je zveřejněn na webu katedry) studenti odevzdají:
- písemnou anotaci prezentované práce v rozsahu 100-150 slov, která bude otištěna v programu prezentací.
NEJPOZDĚJI JEDEN TÝDEN PŘED termínem prezentací studenti nahrají v elektronické formě na síťové úložiště „S:\damu-KP-studenti\MA prezentace\zaverecne zpravy\“ následující materiály:
- závěrečnou zprávu projektu (např. písemně formulované závěry práce, komentovaný seznam zdrojů, komentář k dosavadnímu a plánovanému průběhu práce, plánovaných a dosažených cílů výzkumu apod.), které rozsahem i kvalitou dokumentují intenzivní celoroční výzkumnou práci (běžná textová zpráva o projektu by měla přesáhnout alespoň 25 stran; vzhledem k různé povaze projektů se ale může jednat např. o kratší textovou zprávu doplněnou např. o audiovizuální materiál atd.). Preferuje se sloučení odevzdávaného materiálu do jednoho dokumentu ve formátu PDF. Pokud to není možné, vytvoří student adresář pojemnovaný svým příjmením a do něj všechny soubory uloží.
NEJPOZDĚJI JEDEN DEN PŘED termínem prezentací studenti vloží v elektronické formě na síťové úložiště „S:\damu-KP-studenti\MA prezentace\prezentace“ následující:
- prezentaci připravenou v prezentačním softwaru, nebo alespoň osnovu svého příspěvku v rozsahu max. 3 normostran.
Na závěr prezentací zhodnotí komise složená z interních pedagogů KP kvalitu předložené závěrečné zprávy, předvedené prezentace i celoroční průběh práce na pojektu a udělí studentovi známku. Jelikož se jedná o hlavní předmět, ZKOUŠKU NELZE OPAKOVAT.
Poznámka
Příklady témat podle příslušných specializací jsou uvedeny na webových stránkách katedry.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje