Fundraising III. 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206FUC1 | zápočet | 3 | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Seminář vychází z principu, že fundraising není žádná věda a znalosti nejsou to hlavní. Nejdůležitější je odhodlat se a začít fundraising uplatňovat v praxi. Kurz je určen všem, kteří s takovým krokem váhají nebo nemají dostatek informací a podnětů. Nabízí možnost připravit reálný profesionální fundraisingový plán ušitý na míru vybrané organizaci. Studenti absolvují proces plánování krok za krokem od revize poslání a cílů organizace přes zjištění kapacity organizace, sestavení rozpočtu a fundraisingového cíle, vytipování potenciální cílových skupin dárců až po stanovení strategií a konkrétních metod a nákladů na jejich realizaci.
I. seminář:
- Seznámení s obsahem a průběhem kurzu.
- Revize poslání a cílů organizací s ohledem na přípravu a realizaci plánu fundrasingu.
- Analýza připravenosti a potenciálu organizace na profesionální rozvoj zdrojů.
- Analýza zdrojů v organizaci za poslední 3 roky se započítáním „in kind“ poskytnutých služeb a věcí.
- Analýza současných zdrojů organizace.
II. seminář:
- Stanovení priorit rozvoje.
- Stanovení dlouhodobých cílů fundraisingu.
- Vytipování trendů rozvoje stávajících a potenciálních dárců a jejich příspěvků pro příští 3 roky.
- Volba strategií pro dosažení stanovených cílů.
- Výběr vhodných metod pro realizaci stanovených strategií.
- Zadání úkolů na období mezi semináři.
III. seminář:
- Podrobná analýza metod fundraisingu a jejich vyhodnocení.
- Vytvoření akčního plánu rozvoje zdrojů na příští 3 roky.
- Zpracování rozpočtu pro realizaci plánu.
- Zadání úkolů na období mezi semináři.
IV. seminář:
- Prezentace fundraisingového plánu před kolegy a lektory.
- Oponentura, diskuse, připomínky, podněty.
- Závěrečné hodnocení.
Výsledky učení
Seznámit účastníky s procesem profesionálního plánování dlouhodobého rozvoje zdrojů a poskytnout jim prostor a odbornou zpětnou vazbu pro vytvoření fundraisingového plánu na 3 roky.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Pro seminář jsou vytvořeny speciální interaktivní výukové texty, které umožňují studentů zpracování fundraisingového plánu krok za krokem:
LEDVINOVÁ, Jana. Plánování fundraisingové kampaně - osnova fundraisingovéo plánu. Praha: České centrum fundraisingu, 2009
Hodnoticí metody a kritéria
Minimálně 70% účast na seminářích.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Management umění (M.A.) (Povinně volitelné předměty)
- Produkce (M.A.) (Povinně volitelné předměty)
- Produkce - Producentství (M.A.) (Povinně volitelné předměty)