Kulturní diplomacie 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206KDP1 zápočet 2 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

  1. Vymezení pojmu kulturní diplomacie, definice poslání a nástrojů kulturní zahraniční politiky a komunikace.
  2. Národní identita, národní image, stereotypy, role kultury, propaganda, stručný náhled do historického vývoje kulturní a veřejné diplomacie.
  3. Zájmové a cílové skupiny kulturní diplomacie.
  4. Host.
  5. Hlavní nástroje a zdroje kulturní diplomacie.
  6. Branding, marketing v kulturní diplomacii.
  7. Projektový management a komunikace v kulturní diplomacii: case studies.
  8. Svět jako trh příležitostí pro kulturní diplomacii, mezinárodní akce.
  9. Moderní zahraniční praxe, národní kulturní kampaně a platformy, prováděcí struktura, realizační proces.
  10. Host.
  11. Česká centra - poslání, struktura a možnosti spolupráce.
  12. Host.
  13. Prezentace a vyhodnocení týmových prací, plánování mezinárodní aktivity v rámci kulturně-diplomatické kampaně.

Výsledky učení

Cíle předmětu:

  1. Seznámit posluchače s posláním a nástroji kulturní a veřejné diplomacie v mezinárodním a českém kontextu s důrazem na moderní praxi, vč. vývoje moderní formy kulturní diplomacie.
  2. Přiblížit posluchačům detailní institucionální strukturu, cílové a zájmové skupiny kulturní diplomacie v České republice a zahraničí a relevantní partnery a příležitosti pro kulturní manažery.
  3. Představí posluchačům příklady, metody a možnosti sledování efektivity kampaní kulturní diplomacie.
  4. Formou diskuse s hosty, manažery významných mezinárodních kulturních událostí konajících se v České republice, identifikovat a analyzovat rozsah využití potenciálu a podíl kulturně-diplomatické kampaně na úspěchu projektu.

Výstupy z učení:

  1. Schopnost identifikovat a analyzovat zaměření a cíle kampaně kulturní diplomacie v kulturně-manažerské praxi.
  2. Schopnost oslovení relevantních partnerů a napojení na relevantní zdroje v oblasti kulturní diplomacie.
  3. Schopnost strategického, komplexního plánování projektu k uvedení v rámci kulturně-diplomatické kampaně.

Předpoklady a další požadavky

Nejsou.

Literatura

Povinná literatura:

Další literatura:

Hodnoticí metody a kritéria

Nejsou.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů