Média a komunikace 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MDK1 | zápočet | 1 | 12 hodin (60 minut) praxe nebo samostatné práce ve škole za semestr, 12 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 4 až 9 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Tematické okruhy:
Historický vývoj masových médií
Česká mediální krajina, vlastnictví médií
Média a legislativa (tiskový zákon, Zákon o České televizi, Zákon o Českém rozhlase, aj.)
Základy public relations – vztahy s veřejností, vztahy s médii
Média a etika (etické kodexy mediálních domů, etika v reklamě, etika v PR)
Měření médií (RADIOPROJEKT, NetMonitor, měření sledovanosti televize...)
Výsledky učení
Cíle předmětu:
- Student získá základní znalost vývoje masových a síťových médií
- Student získá představu o fungování českého mediálního trhu
- student získá dovednost praktického ovládnutí nástrojů a forem komunikace.
Předpoklady a další požadavky
Znalost médií na úrovni běžného uživatele, kritické myšlení
Literatura
Doporučená literatura:
- Burton, G., Jirák, J.: Úvod do studia médií. Barrister & Principal, 2001.
- Bednář, V. Mediální komunikace pro management. Praha: Grada, 2011.
- Ježek, V. a Jirák, J. Média a my. Praha: Akademie múzických umění, 2014. ISBN 978-80-7331-304-3.
- Šmíd, M. Česká média a jejich role v procesu politické změny roku 1989. Praha: Louč, 2013.
- Halada, J. Marketingová komunikace a public relations. Praha: Karolinum, 2016.
- Tomandl, J. Jak účinně oslovit média. Brno: Press, 2011.
- Jirák, J. a Kopplová, B. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3
- Náhlíková, M. Tištěná divadelní periodika. Bakalářská práce. Praha: DAMU, 2018.
- Drvotová, V. Role PR ve vybraných divadlech. Diplomová práce. Praha: DAMU, 2018.
- Reifová, I. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004.
Doporučené materiály a opory:
- Proměny české mediální scény od začátku 90. let. Mediaguru.cz, 2014. https://www.mediaguru.cz/2014/11/promeny-ceske-medialni-sceny-od-zacatku-90-let/
- Čtvrtstoletí českých médií. Díl první (1989 – 1993). Mediamania.cz, 2013.
- http://mediamania.tyden.cz/rubriky/tisk/ctvrtstoleti-ceskych-medii-dil-prvni-1989-1993261374.html
- Čtvrtstoletí českých médií. Díl druhý (1994 – 1999). Týden.cz, 2013.
- http://www.tyden.cz/rubriky/tisk/ctvrtstoleti-ceskych-medii-dil-druhy-1994-1999_262024.html
- Milníky českých médií. Mediaguru.cz, 2014. https://www.mediaguru.cz/infografiky/prehledne-mapovani-ceskych-medii/#.VGneEfmG-Ag
Aktuality o mediální scéně:
Médiář www.mediar.cz
Media Guru www.mediaguru.cz
Marketing a média https://mam.cz
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na seminářích, zpracování průběžných úkolů a dvou prací (tisková zpráva/krátký článek + seminární práce na téma Porovnání různých aspektů vysílání hlavní zpravodajské relace České televize a TV Nova). Minimální požadovaná docházka je 80 %.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 14:30–16:00 | Vladana BROUKOVÁ | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce (B.A.) (Povinné předměty)