Mediální praktikum
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MDP1 | zkouška | 3 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 57 až 72 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
- Vývoj českých médií od roku 1923.
- Aktuální struktura českých médií, duální systém.
- Čtenost, poslechovost, sledovanost, návštěvnost - způsoby určování, míra chybovosti.
- Jak dosáhnout optimálního zásahu zvolené cílové skupiny.
- Reklama kontra P.R. - výhody a rizika.
Výsledky učení
- Upevnit a prohloubit znalost historického vývoje masových médií.
- Zlepšit znalost aktuálního mediálního prostředí v ČR, s přihlédnutím k situaci v dalších evropských zemích.
- Seznámit se s veřejnými i placenými zdroji informací o výkonnosti médií (čtenost, poslechovost, sledovanost / tištěný náklad a remitenda / rating a share).
- Naučit se optimalizovat výběr médií podle zásahu cílové skupiny.
Předpoklady a další požadavky
Absolvování předmětu Úvod do problematiky médií I. (v zimním semestru 1. ročníku).
Literatura
- Končelík, J.; Večeřa, A.; Orság, P.: Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, 2010.
- Kopplová, B.; Kryšpínová, J.; Bednařík, P.; Čábelová, L.; Moravec, V.: Dějiny českých médií v datech: rozhlas, televize, mediální právo. Praha: Karolinum, 2003.
- Bednařík, P.; Jirák, J.; Kopplová, B.: Dějiny českých médií. Praha: Grada, 2011.
- Ješutová, E. (ed): Od mikrofonu k posluchačům. Praha: Český rozhlas, 2003.
- Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2009.
- Jan Jirák, Vlastimil Ježek: Média a my, AMU, Praha, 2014.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
- aktivity na seminářích,
- vypracování semestrální práce a její prezentace,
- znalosti předepsaných studijních materiálů,
- absolvování závěrečného testu.
Během semestru se vyžaduje samostatné studium odborné literatury, aktivní účast na seminářích.
Podmínky úspěšného zakončení předmětu:
- aktivní účast na seminářích,
- zpracování a prezentace semestrální práce,
- absolvování závěrečného testu a ústní zkoušky.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce (B.A.) (Povinné předměty)