Management kulturních organizací
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MKO | zkouška | 3 | 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 66 až 81 hodin domácí příprava | česky |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Předmět Management kulturních organizací seznamuje posluchače s teorií řízení zvanou Cyklus (The Cycle – Michael M. Kaiser, Brett E. Egan) za využití konkrétních případů z praxe řízení Jihočeského divadla a dalších kulturních organizací.
Témata výuky:
1.Úvod do předmětu – kulturní instituce, jejich poslání, strategické plánování a role manažera / ředitele
2.Cyklus (The Cycle) – opakující se proces řízení úspěšných kulturních organizací
3.Umělecká činnost – plánování a řízení umělecké činnosti a jejího vzniku
4.Marketing – programový vs. institucionální marketing
5.Stakeholdeři kulturních institucí – „rodina“
6.Fundraising – zdroje kulturních institucí, jejich rozšiřování a využití
7.Závěrečná hodina – shrnutí a polemika
Výsledky učení
Absolvent předmětu se seznámí s teorií Cyklus na praktických příkladech řízení kulturní organizace.
Uchazeč získá znalosti:
Schopnost konkrétně definovat poslání kulturní organizace včetně jeho evaluace. Pochopí, jak může dlouhodobé plánování pomoci kulturním organizacím naplňovat jejich umělecké cíle. Seznámí se s rozdílem mezi programovým a institucionálním marketingem a na konkrétních situacích z praxe uvidí, jak může silný marketing napomoci rozšířit základnu diváků, donátorů, sponzorů, spolupracovníků a dalších stakeholderů. Absolvent bude mít povědomí o tom, jak získat různé druhy zdrojů pro kulturní organizace a jak je efektivně využít pro další rozvoj činnosti.
Absolvent předmětu dokáže:
Definovat poslání kulturní organizace. Získá schopnost pohlížet na řízení kulturních institucí prostřednictvím teorie, kterou aplikuje většina úspěšných kulturních organizací.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
Hodnoticí metody a kritéria
Předmět je zakončen ústní zkouškou z přednášené teorie.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Management umění (M.A.) (Povinné předměty)
- Produkce - Producentství (M.A.) (Povinné předměty)