Podnikatelství 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206PDN1 | zápočet | 2 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Základní osu výuky tvoří podnikatelský záměr, tedy vize projektu, způsob provedení, financování a oslovení trhu, resp. zákazníků. Výuka je velmi interaktivní a přizpůsobuje se možnostem a potřebám studentů.
Výsledky učení
Podnikání je základní cestou k naplnění individuálních ambicí studentů. Podnikatel získává nezávislost a platí za ni podstoupením vysokého rizika, které podnikání přináší.
Studenti v rámci programu zjistí například:
- V čem je rozdíl mezi podnikatelem a manažerem (producentem a produkčním) a proč je tento rozdíl důležitý.
- Jak využít podnikání k naplnění ambicí a cílů studentů a kdy začít.
- Jaké jsou klíčové části a fáze podnikatelských záměrů a jejich souvislost s úspěchem.
Start-up jako jedna z podnikatelských forem:
- Jaká jsou specifika podnikatelského myšlení.
- Jaká jsou rizika podnikání a jak je minimalizovat.
Program volně navazuje na předmět Peoplemanagement. Modul je primárně určen studentům, kteří chtějí podnikat, jsou součástí podnikatelských aktivit nebo se o podnikání zajímají.
Studenti se na konkrétních případových studiích učí realizovat svou ideu, podnikatelský záměr či projekt. Přináší na výuku své podnikatelské plány (může být v hodně nekonkrétní podobě) a využívají program „Podnikání“ k jejich zlepšování a konstruktivní zpětné vazbě. Práce na konkrétních případových studiích umožňuje zaměřit výuku na zdůraznění rozdílů v myšlení podnikatele, manažera, zaměstnance.
Případovou studií může být idea či sen studenta, který budeme v rámci programu konkretizovat.
Výstupem pro studenta může být podnikatelský záměr směřující k realizaci jeho snu či záměru.
Předpoklady a další požadavky
Studenti svým přihlášením přijímají závazek proaktivní účasti na obsahu a formě workshopů.
Literatura
Fred Kofman: Vědomý business, Portál, 2010
Paul L. Marciano: Cukr a bič nefungují, MotivPress, 2013
John Whitmore: Koučování, Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti, Management Press, 2004
Tomáš Sedláček: Ekonomie dobra a zla, Praha: 65. pole, 2009
Michal Čakrt: Typologie osobnosti pro manažery, Praha: Management Press, 2005
Nassim Nicholas Taleb: Černá labuť, Následky vysoce nepravděpodobných událostí, Praha: Paseka
Pacovský P.: Člověk a čas, Time Management IV. generace, Praha: Grada Publishing, 2007
Parma, Petr: Systemické koučování, Praha: ISK, 2004, 222 s.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě: docházky, aktivity na workshopu, vypracování semestrální práce a její prezentace na závěrečném workshopu.
Během semestru se vyžaduje samostatná četba a aktivní účast na workshopu. Každý účastník musí přinést minimálně jednu vlastní případovou studii (ideový či podnikatelský záměr, problémová situace v běžícím projektu apod.).
Mandatorní podmínka úspěšného ukončení předmětu: osobní účast na workshopu minimálně 80% z celkového časového fondu. Při nesplnění této podmínky nebudou kredity uděleny.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje