Projekce KR 10
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
302PRR10 | zkouška | 2 | 26 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 31 až 41 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra režie
Obsah
Promítání filmů z filmového pásu, videa či DVD.
Každý z filmů je příznačný výjimečností svého tvůrce a jeho specifickým jazykem.
Výběr filmů je prováděn dle vkusu pedagogů a potřeb katedry režie.
Projekce však nejsou propojeny s následnou diskusí s pedagogy, i když může dojít k výjimce.
Studenti mají filmy „samozažívat“.
Výsledky učení
Cílem projekcí je mj. vlastní reflexe, bádání a uvědomění si různorodosti, bohatství filmového vyjadřování na podkladě vesměs nestandardních filmových děl.
Rozbor by měl především obohatit - inspirovat samotného pisatele.
Předpoklady a další požadavky
Před zapsáním předmětu je nutná orientace a základní znalosti z doporučené literatury, která je uvedena ve studijních materiálech.
Literatura
DOPORUČENÁ literatura :
(k nalezení v knihovně FAMU, vřele doporučuji nastudovat , znalosti kdykoliv zúročíte, k problematice nejen k rozboru::
- D. Bordwell/K. Thompson: Film Art - An Introduction
kapitoly(neuvádím strany neb kniha vyšla v mnoha vydáních):
Style as a Formal System: Summary; Film Criticism: Sample Analyses
- M. Rabiger: Directing - Film Techniques and Aesthetics
kapitoly (neuvádím strany neb kniha vyšla v mnoha vydáních):
Seeing with a Moviemakers Eye; Aesthetics and Authorship (zejména podkapitola Form and Style); Mise en Scene
- J. Monaco: Jak číst film
Albatros, Praha 2004
kapitola Jazyk filmu: znaky a syntaxe, s.148-223 POVINNÉ; totožná kapitola, jen v jiném překladu, je v knize Sborník filmové teorie 1 Angloamerické studie (ČFÚ, Praha 1991)
zde též minimálně doporučuji kapitoly Základy filmové estetiky, Filmové žánry: Mýtus, rituál a sociodrama
- J. Valušiak: Základy střihové skladby
skripta FAMU
kapitola Podíl scenáristů (Skladebné způsoby vyprávění; Stylistické figury)
POVINNÁ literatura :
- M. Mravcová: Literatura ve filmu
Melantrich, Praha 1990
kapitola Vávra: Hrubín , s.165-186, (ukázka jednoho ze zdařilých a detailních přístupů k rozboru filmového díla)
Pro ty, co chtějí vědět mnohem víc (např. o problematice narace, stylu, autorském filmu):
- A. B. Kovács: Screening Modernism - European Art Cinema, 1950-1980
The University of Chicago Press, 2007
- D. Bordwell: Narration in the Fiction Film
The University of Wisconsin Press, 1985
Hodnoticí metody a kritéria
Udělení klasifikovaného zápočtu je podmíněno tím, že student viděl všechny promítané filmy a je schopen je analyzovat. Odevzdá vypracovaný rozbor, zpětný scénář vybrané scény jednoho z filmů dle dispozic. Je schopen odpovědět na otázky z filmové poetiky.
Též je nutná znalost povinné literatury, může se to stát předmětem prozkoušení.
ROZBOR (minimálně 4 strany textu A4), případně (při slabé docházce, nevyhovujícím rozboru) přepracovaným rozborem či/a úspěšně zvládnutým pohovorem o problematice ostatních filmů uváděné série, včetně filmu, jehož rozbor student dodal, se týká všech složek filmového díla a jeho poetiky (např. téma, obraz, zvuk, mizanscéna, narace, styl, forma, montáž, herectví, kontext s ostatní tvorbou režiséra, jiných autorů či s filmovou historií, jinými druhy umění, apod.) a je přínosné uvést i své subjektivní názory, ale podložené , ne pouhé dojmy či osobní averze, případně jen nadšenectví. Nejde o recenzi či anonci nebo článek z barevného časopisu nebo popis děje!
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje