Digitální workflow 1
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 304DW1 | zápočet | 2 | 20 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 35 až 45 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra kamery
Obsah
Předmět je zaměřen na základní teoretické i praktické znalosti z oblasti procesu zpracování digitálních obrazových dat – digitálního workflow – během nátáčení a postprodukce.
Celá problematika je uváděna hlavně z pohledu kameramana, aby budoucí kameraman dokázal posoudit zvolené workflow a vést dialog s ostatními členy štábu a postprodukčním studiem.
Okruhy témat:
- Komprese, datový tok, bitová hloubka, datové formáty, snímková frekvence, rozlišení a formáty obrazu
2. 02 EN Podvzorkování barvonosných složek, RAW, Log data, Lin data, Bayerova maska, Data and Video levels.
3. 03 EN Parametry současných digitálních kamer - jejich nastavení. Citlivost digitálních kamer. Problematika low-light natáčení, datové formáty a kodeky.
4. 04 EN Základní teorie – barevný prostor, gamut, barevné prostory REC709, P3, REC2020, Gamma EOTF OETF PQ SDR HDR.
- Digitální workflow přehled – on-set, dailies, edit, grading, delivery.
- Základní Color Management.
- Color LUT, 3D LUT. Vytvoření a modifikace LUT, software pro práci s LUT, DaVinci Resolve. - prakticky v LDK.
- On-set – detailnější pohled – monitoring, color look v kameře.
- Digital Dailies – příprava médií pro projekci denních prací a pro off-line střih.
- Grading – Color Management – detailní pohled – volba pracovního barevného prostoru, nastavení správného monitoringu obrazu při postprodukci, použití LUT případně ASC CDL.
- Praktická ukázka aktuálních projektů, jejich nastavení a postprodukčních postupů s koloristou (studio i/o post, případně jiné).
Výsledky učení
Cílem předmětu je zorientovat studenty – budoucí kameramany v problematice natáčení digitální kamerou a jejím základním technickém nastavení, v problematice digitální postprodukce a distribuce. Zaměřuje se na jednotlivé kritické fáze celého procesu, na dodržení konzistence barevného podání od natáčení po finální prezentaci a distribuci díla.
Studenti se seznámí se základními pojmy a praktickými nástroji jako je Camera Look, 3D LUT, ASC CDL. Budou vědět co je color management a budou jej schopni správně používat při natáčení a postprodukci jejich filmových cvičení.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
software věnující se problematice
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělen na základě aktivní účasti studenta na seminářích a splnění testu.
Poznámka
Součástí předmětu jsou praktická cvičení a návštěva specializovaných pracovišť.
Rozvrh na zimní semestr 2025/2026:
|
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
|---|---|
| Po |
|
| Út |
|
| St |
|
| Čt |
|
| Pá |
|
| Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Út | 12:20–13:55 | Michal ČERNÝ | Laboratoř dig. kinematogr. Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2025/2026:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Kamera - bakalář_2021 (Povinné předměty)