Digitální workflow 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304DW1 zápočet 2 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Michal ČERNÝ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Michal ČERNÝ

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra kamery

Obsah

Předmět je zaměřen na základní teoretické i praktické znalosti z oblasti procesu zpracování digitálních obrazových dat – digitálního workflow – během nátáčení a postprodukce.

Celá problematika je uváděna hlavně z pohledu kameramana, aby budoucí kameraman dokázal posoudit zvolené workflow a vést dialog s ostatními členy štábu a postprodukčním studiem.

Okruhy témat:

  1. Komprese, snímková frekvence, rozlišení a formáty obrazu
  2. Základní teorie – barevný prostor, gamut, barevné prostory REC709, P3, REC2020. Raw, log data, lin data
  3. Gamma, EOTF, OETF, PQ, SDR, HDR
  4. Color Management
  5. Digitální workflow přehled – on-set, dailies, edit, grading, delivery
  6. On-set – detailnější pohled – monitoring, color look v kameře.
  7. Color LUT, 3D LUT. Vytvoření a modifikace LUT, software pro práci s LUT, DaVinci Resolve.
  8. ASC CDL, Arri Color Tool – nástroj pro on-set look, import a export LUT a ASC CDL
  9. Digital Dailies – příprava médií pro projekci denních prací a pro off-line střih
  10. Grading – Color Management – detailní pohled – volba pracovního barevného prostoru, nastavení správného monitoringu obrazu při postprodukci, použití LUT případně ASC CDL
  11. barevný prostor ACES a jeho aplikace, IDT, LMT, RRT, ODT. Základní ACES workflow
  12. Delivery – příprava výstupních médií, internet TV, digitální kino, základy DCP masteringu
  13. praktické cvičení – on-set – nastavení kamery (ARRI, RED nebo Sony), kamerový test, monitoring – nastavení on-set monitoru, (návštěva Rental)
  14. praktické cvičení – conforming, grading, použití LUT, volba pracovního barevného prostoru, export, import dat. Zpracování natočeného testu kamery v digitální laboratoři FAMU nebo v profesionálním postprodukčním studiu

Výsledky učení

Cílem předmětu je zorientovat studenty – budoucí kameramany v problematice natáčení digitální kamerou a jejím základním technickém nastavení, v problematice digitální postprodukce a distribuce. Zaměřuje se na jednotlivé kritické fáze celého procesu, na dodržení konzistence barevného podání od natáčení po finální prezentaci a distribuci díla.

Studenti se seznámí se základními pojmy a praktickými nástroji jako je Camera Look, 3D LUT, ASC CDL. Budou vědět co je color management a budou jej schopni správně používat při natáčení a postprodukci jejich filmových cvičení.

Součástí předmětu jsou praktická cvičení a návštěva specializovaných pracovišť.

Předpoklady a další požadavky

Literatura

software věnující se problematice

Hodnoticí metody a kritéria

Zápočet je udělen na základě aktivní účasti studenta na seminářích a splnění testu.

Poznámka

-

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 226
Laboratoř dig. kinematogr.

(Lažanský palác)
ČERNÝ M.
09:00–10:35
(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 09:00–10:35 Michal ČERNÝ Laboratoř dig. kinematogr.
Lažanský palác
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů