Digitální workflow 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304DW1 zápočet 2 20 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 35 až 45 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Michal ČERNÝ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Michal ČERNÝ

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra kamery

Obsah

Předmět je zaměřen na základní teoretické i praktické znalosti z oblasti procesu zpracování digitálních obrazových dat – digitálního workflow – během nátáčení a postprodukce.

Celá problematika je uváděna hlavně z pohledu kameramana, aby budoucí kameraman dokázal posoudit zvolené workflow a vést dialog s ostatními členy štábu a postprodukčním studiem.

Okruhy témat:

  1. Komprese, datový tok, bitová hloubka, datové formáty, snímková frekvence, rozlišení a formáty obrazu

2. 02 EN Podvzorkování barvonosných složek, RAW, Log data, Lin data, Bayerova maska, Data and Video levels.

3. 03 EN Parametry současných digitálních kamer - jejich nastavení. Citlivost digitálních kamer. Problematika low-light natáčení, datové formáty a kodeky.

4. 04 EN Základní teorie – barevný prostor, gamut, barevné prostory REC709, P3, REC2020, Gamma EOTF OETF PQ SDR HDR.

  1. Digitální workflow přehled – on-set, dailies, edit, grading, delivery.
  2. Základní Color Management.
  3. Color LUT, 3D LUT. Vytvoření a modifikace LUT, software pro práci s LUT, DaVinci Resolve. - prakticky v LDK.
  4. On-set – detailnější pohled – monitoring, color look v kameře.
  5. Digital Dailies – příprava médií pro projekci denních prací a pro off-line střih.
  6. Grading – Color Management – detailní pohled – volba pracovního barevného prostoru, nastavení správného monitoringu obrazu při postprodukci, použití LUT případně ASC CDL.
  7. Praktická ukázka aktuálních projektů, jejich nastavení a postprodukčních postupů s koloristou (studio i/o post, případně jiné).

Výsledky učení

Cílem předmětu je zorientovat studenty – budoucí kameramany v problematice natáčení digitální kamerou a jejím základním technickém nastavení, v problematice digitální postprodukce a distribuce. Zaměřuje se na jednotlivé kritické fáze celého procesu, na dodržení konzistence barevného podání od natáčení po finální prezentaci a distribuci díla.

Studenti se seznámí se základními pojmy a praktickými nástroji jako je Camera Look, 3D LUT, ASC CDL. Budou vědět co je color management a budou jej schopni správně používat při natáčení a postprodukci jejich filmových cvičení.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

software věnující se problematice

Hodnoticí metody a kritéria

Zápočet je udělen na základě aktivní účasti studenta na seminářích a splnění testu.

Poznámka

Součástí předmětu jsou praktická cvičení a návštěva specializovaných pracovišť.

Rozvrh na zimní semestr 2025/2026:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost LAZ-226
Laboratoř dig. kinematogr.

(Lažanský palác)
ČERNÝ M.
12:20–13:55
(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 12:20–13:55 Michal ČERNÝ Laboratoř dig. kinematogr.
Lažanský palác
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2025/2026:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů