Vizuální efekty ve filmu a televizi 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304VIE3 | zkouška | 2 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra kamery
Obsah
DIGITÁLNÍ EFEKTY 3D.
- VÝROBA 3D MODELU.
1.MODELACE,- POLYGONÁLNÍ MODELACE,SCULPTING, SCANOVÁNÍ,LIDAR
2.PAINTING - TEXTUROVÁNÍ
3.PHOTOGRAMMETRIE
4.RIGOVÁNÍ,RIGGING
5.ANIMACE-POSTAVY,OBLIČEJE,OBJEKTUŮ,KAMERY
6.MOTION CAPTURE,
7.ZADÁNÍ POHYBU,
8.POVRCHU,
9.KOMBINACE VLOŽENÉHO MODELU DO REÁLNÉ SCÉNY,
10.POUŽITÉ NÁSTROJE.
2.VÝROBA 3D SCÉNY.
1.MODELACE, PROCEDURÁLNÍ MODELACE,SCANOVÁNÍ,LUDAR
2.PAINTING – TEXTUROVÁNÍ
3.LIDAR SCANNING
4.UNREAL ENGINE
5.POHYB KAMERY,
6.OBJEKTIVY,
7.OSVĚTLOVÁNÍ,
8.VYUŽITÍ REFLEXŮ, FYZIKÁLNÍCH VLASTNOSTÍ
9.KOMBINACE REÁLNÝCH ZÁBĚRŮ VLOŽENÝCH DO 3D SCÉN
3.VÝROBA 3D EFEKTŮ.
MODELACE,
ČÁSTICE, PARTICLE
1.ZDROJ VZNIKU,
2.RYCHLOST POHYBU,
3.GRAVITACE,
4.SILOVÉ POLE,
5.KOLIZE,
6.DÉLKA ŽIVOTA ČÁSTIC,
7.ZMĚNA JASU,
8.ZMĚNA BARVY,
VÝSTUPY
AVLASY, CHLUPY, TRÁVY, PEŘÍ
BOHŇOSTROJ
CJISKRY
DPRACH
ESNÍH,DÉŠŤ
TEKUTINOVÉ SIMULACE , FLUID EFFECS
A. LAVINA,
B. LÁVA,
C. MRAKY,
D. VODA,
E. MED,
F. EMULZE
NAIAD, REAL FLOW - VODNÍ EFEKTY
PARAMETRY OVLIVŇUJÍCÍ ANIMACI
A. HUSTOTA
B. ROZMER MEDIA
C. ČAS
D. VISKOZITA
OHŇOVÉ & KOUŘOVÉ SIMULACE - FIRE & SMOKE
TKANINOVÉ SIMULACE - CLOTH
INTERAKCE TUHÝCH TĚLES - RIGID BODY SIMULACE
CROWD SIMULATIONS
4.LIGHTING
A.ENVIRONMENT LIGHTING - HDRI
B.POINT LIGHT
C.SPOT LIGHT
D.AREA LIGHT
E.DIRECTIONAL LIGHT
F.SUN
G.GEOMETRY EMITERS
5.SHADING
A.ZÁKLADNÍ MATERIÁLY - SHADING ALGORITMY
1.LAMBERT
2.PHONG
3.SPECULAR
4.REFRACTION
5.ANISOTROPIC
6.EMITION
B.VOLUMETRIKA
9.RENDERING
1.SCANLINE RENDERING
2.RAY CASTING
3.RAY TRACING
4.RADIOSITY
5.ANTI-ALIASING
6.MOTION BLUR
7.RENDER LAYER
8.RENDER PASS
10.DIGITÁLNÍ KOMPOZICE. S 3D KAMEROU
SOUČASNÉ MOŽNOSTI
3D TRACKING,
TVORBA A REŽIE 3D DAVOVÝCH SCÉN.
- TÝM PRO TRIKOVÉ PROJEKTY.
SOUČASNÉ PROFESE A JEJICH PRÁCE
12.OPAKOVÁNÍ - PŘÍPRAVA TRIKOVÉHO PROJEKTU.
1.PLÁNOVÁNÍ,
2.ROZBORY,
3.VÝTVARNÉ NÁVRHY, PŘESNÁ CHARAKTERISTIKA
4.TECHOLOGICKÉ ZKOUŠKY,
5.ROZPOČTY,
6.ORGANIZACE VÝROBY,
7.PIPELINE
8.ON-SET SUPERVIZOR,
9.ZÁZNAM NATÁČENÍ,
10.PLÁNOVÁNÍ POSTPRODUKCE
11.ŘÍZENÍ A KONTROLA VÝROBY
- ANIMACE
1.2-D ANIMACE
2.ANIMACE SPECIÁLNÍCH EFFEKTŮ
3.ROTOSKOPIE – ROTOSCOPING
4.SLIT – SCAN
5.2-D POČÍTAČOVÁ ANIMACE
6.3-D POČÍTAČOVÁ ANIMACE
7.MOTION BLUR
8.DIGITÁLNÍ SOCHAŘSTVÍ DIGITAL SCULPTING
9.CHARACTER RIGGING
10.DIGITAL SKIN
11.CHARACTER PAINTING
12.ANIMATING DIGITAL CHARACTERS - ANIMACE DIGITÁLNÍCH POSTAV
13.ZACHYCOVÁNÍ POHYBU - PERFORMANCE CAPTURE , MOTION CAPTURE
14.ANIMACE TVÁŘE - FACIAL ANIMATION
15.ANIMACE DAVŮ – CROWDS
16.ANIMACE TKANINY – CLOTH
17.PROCEDURÁLNÍ ANIMACE - PROCEDURAL ANIMATION
18.ČÁSTICOVÉ SYSTÉMY - PARTICLE SYSTEMS
19.DYNAMIKA TUHÝCH TĚLES - RIGID BODY DYNAMICS
20.VODA – WATER
21.KOŽEŠINY A PEŘÍ - FUR AND FEATHERS
22.PRE VIZUALIZATION
23.DIGITAL LIGHTING
24.HIGH DYNAMIC RANGE IMAGES
25.THE VIRTUAL CAMERA
26.MATCH MOVING
27.VIZUALIZACE KRAJINY
28.RENDERING – REDERING
LIGHT,RAY TRACING,RADIOSITY,PHOTON MAPPING,ANTI-ALIASING,MOTION BLUR, OTHER RENDERING TASK
Výsledky učení
-
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
-
Hodnoticí metody a kritéria
-
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 12:20–13:55 | Antonín WEISER | Laboratoř dig. kinematogr. Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Kamera - magistr_2021 (Povinné předměty)