Alternativní distribuce

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305ADI zkouška 2 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Metoda výuky

Přednášky pozvaných expertů. Prezentace, konzultace a následná reflexe domácí přípravy zadaných úkolů. Případové studie studenti vypracují na konkrétních skutečných filmech připravených do distribuce.

Tematická osnova

1.Terminologie a přehled modelů alternativní distribuce, současná situace audiovizuální distribuce ve světě a na domácím trhu

2.Alternativní distribuce dokumentárních filmů, případová studie DAFILMS

3.Day and date releases a site specific – příklady tohoto typu distribuce, vyhodnocení úspěšnosti, legislativa

4.VOD platformy – terminologie, modely, přehled, situace na trhu

5.Marketingové strategie u alternativních distribučních modelů

6.Na konkrétních filmech si studenti v rámci semináře sami zkusí vytvořit alternativní distribuční model

7.Vyhodnocení úspěchu distribučních modelů

Výsledky učení

Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou a fungováním různých způsobů a modelů současné alternativní audiovizuální distribuce.

Výsledky učení

-Student se seznámí s podobou současných distribučních metod a kanálů distribuce mimo hlavní proud klasické kinodistribuce

-Student získává orientaci v prostředí, ve kterém vznikají strategie distribuce současné lokální a také evropské kinematografie

-Student si osvojuje v rámci společných rozborů jednotlivých strategií přemýšlení nad dominantními prvky a specifiky současné distribuce audiovizuálních projektů

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

PARKS, Stacey. The Insider's Guide to Independent Film Distribution. Focal Press, 2007. ISBN 978-0240817552.

ULIN, Jeff. The Business of Media Distribution: Monetizing Film, TV, and Video Content: American Film Market Presents Series. Focal Press, 2010. ISBN 978-0240812007.

REISS, Jon. Think Outside the Box Office: The Ultimate Guide to Film Distribution and Marketing for the Digital Era. Hybrid Cinema, 2009. ISBN 978-0982576205.

Hodnoticí metody a kritéria

Studijní výsledky jsou ověřovány písemně, splnění předmětu je podmíněno 75% docházkou a domácí praktickou prací.

Poznámka

---

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů