Festivalové strategie

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305FSG zkouška 2 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Seminář se zaměří jak na případové studie, které nám osobně zprostředkují čeští a slovenští organizátoři těchto událostí, tak na praktické poznávání zázemí festivalů a kulturních akcí.

Formou prezentace a diskuze s hosty budeme řešit na osobních setkáních i distanční formou (online) se zahraničními či jinak vytíženými hosty, jak u konkrétní akce funguje:

Výsledky učení

Cílem semináře je prohloubit vhled do fungování festivalů, přehlídek a dalších kulturních událostí u nás, ale i ve světě.

Absolventi předmětu dovedou analyzovat fungování největších českých filmových festivalů jako je KVIFF, Jeden Svět nebo MFDF Jihlava, Zlín, AFO nebo Finále Plzeň, ale např. také předávání cen Český lev, Ceny české filmové kritiky, festivalu Signal, Colours, Comic-Con, Metronome, Serial Killer, Magnesia Litera nebo Designblok.

Předpoklady a další požadavky

---

Literatura

YEOMAN, Ian. Festival and Events Management: An International Arts and Culture Perspectives. Taylor & Francis, 2003. ISBN 978-0750658720.

POWELL, Chris. How to organise successful events - a practical, step by step guide to planning successful public events [online]. Kindle Edition. 2012.

DE VALCK, Marijke, Brendan KREDELL a Skadi LOIST, ed. Film Festivals: History, Theory, Method, Practice. Routledge, 2016. ISBN 9780415712477.

Hodnoticí metody a kritéria

Ve výstupu ze semináře student využije svoje doposud získané znalosti a zúročí také svůj kreativní potenciál tím, že navrhne projekt vlastní kulturní události, která by se v ČR měla konat. Povinná docházka 75 %.

Poznámka

---

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů