Marketing - orientace na spotřebitele
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305MONS | zkouška | 3 | 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 57 až 72 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Marketing je představen nikoli jako teoretická věda, ale spíše zkušenostní disciplína a využité best practice. Důraz je na zkušenosti, přednášející je v oboru řadu let a studentům ilustruje tematické příklady z praxe jak audiovizuální, tak zejména marketingu zboží a služeb.
OSNOVA
- Co je marketing, v jakých podmínkách se dnes pohybujeme (oversupply, overcomunication, sociální sítě off i on line), co jsou potřeby zákazníka (odlišení funkčních, emocionálních a statutových potřeb).
- Pojem cílová skupina, segmentace cílové skupiny, smysl a v ČR užívané segmentační postupy, targeting. Cílové skupiny v audiovizi.
- Pojem marketingového mixu, různé koncepce, ale jedna podstata.
- Zboží – produkt – služba, role značky. Globální značky a lokální značky. Příklady komunikace značek v ČR.
- Pojem image, co to je, image produktu a firmy, pojem positioning, k čemu slouží a jak se s ním pracuje.
- Hledání a využívání marketingových příležitostí:
–tvorba nového produktu, jak se provádí, jak se ověřuje,
–jak se produkt vytváří a nasazuje do distribuce
–zpětná vazba
- Pojem distribuce produktu, klasické formy přes prodejní řetězce a vlastní značky po distribuční roli výrobců, přímý osobní prodej a roli internetu.
- Základy Public relations
- Marketingová komunikace
10)Základy výzkumu trhu a práce s takto získanými informacemi, filmové testy a pretesty.
11)Současné změny a trendy, online nástroje, panely, sociální sítě.
Výsledky učení
Absolvent předmětu chápe, co je marketingové uvažování, k čemu marketing slouží a jaké jsou základní postupy. Je schopen provést jednoduché aktivity a vyhledat si odborníka na ty složitější.
Předpoklady a další požadavky
Literatura
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004. ISBN 978-80-247-0513-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha: Grada, 2001. Manažer. ISBN 80-247-0053-0.
NORDSTRÖM, Kjell A. a Jonas RIDDERSTRÅLE. Funky business: jak chytré hlavy dokážou rozhýbat business a přimět peníze k tanci. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1067-6.
KERRIGAN Finola. Film Marketing. Routlidge, 2017.
Film Marketing [online]. Dostupné z: https://www.filmdaily.tv/marketing/film-marketing
Mnoho dalších online zdrojů
Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška. Nejsou požadovány exaktní definice, ale pochopení pojmů a schopnost jejich aplikace na realitu. Ke zkoušce studenti zpracovávají jednoduchý marketingový plán uvedení nového produktu.
Povinná účast na přednáškách 75 %.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 11:30–13:05 | Ivan TOMEK | Učebna KP 330 Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Magisterské studium - 2023 (Povinné předměty)